Zelfs in een digitaal tijdperk heeft een gedrukt magazine bijzondere toegevoegde waarde. Wij bouwen, op basis van een redactievergadering met het management, een 3-maandelijks nationaal magazine dat elke keer inspeelt op de tijdsgeest en inspirerende verhalen brengt over verzekeringen voor particulieren en KMO's. Het magazine is nationaal en tweetalig maar wordt per Aquilae-lid gepersonaliseerd met logo, kantoorpagina binnenin en een gepersonaliseerde cover. Elk verzekeringskantoor ontvangt een oplage op maat die door een gespecialiseerd mailingbureau naar hun klanten wordt verstuurd.
Als verzekeringsmakelaar is het niet evident om voldoende en inspirerende social media communicatie op te zetten en vol te houden. Aquilae gaf ons de opdracht om wekelijks (op maandag) een lijst met inspirerende en interessante social media posts te schrijven en aan de verschillende kantoren te bezorgen. Copy-paste op Facebook en/of Instagram en ... klaar is kees.
Aquilae is een netwerk van 85 onafhankelijke verzekeringsmakelaars. Het netwerk was quasi ingeslapen op vlak van marketing en communicatie. Daarnaast was het merk nauwelijks aanwezig op het internet en was de communicatie met de leden ondergesneeuwd. Wij tekenden een nieuwe en vernieuwende marketingaanpak uit, die helemaal is gebouwd rond het versterken van het merk via lokale ledenmarketing. De speerpunten van het marketingbeleid in de toekomst worden een eigen magazine, social media communicatie, een Google-vriendelijke website en diverse klantenevents. Hiermee moet het netwerk zich onderscheiden van andere spelers in de markt, die hoofdzakelijk in termen van producten en oplossingen denken.
In de 5 jaar dat we samenwerkten met jullie bureau hebben we het verschil gemaakt met een kwalitatief magazine en superieure events. Het was een fijne periode.
Bart Verbrugghe, CEO
Kom eens vrijblijvend praten over jouw verhaal.