Ik wil een product, dienst, merk of bedrijf lanceren

Voor ondernemers en KMO's die een product, dienst, merk of bedrijf met de hoogste slaagkans willen lanceren naar een bestaande of nieuwe markt. Voor hen schrijven wij het marketingplan, geven we marketingcoaching en kunnen we de marketinguitvoering tijdens de lanceringsfase geheel of gedeeltelijk voor onze rekening nemen. Een combinatie van een strategische en consistente marketingaanpak, een professionele marketinguitvoering én meetbare resultaten is een basis voor succes bij een go-to-market. 

There's no shortage of remarkable ideas, what's missing is the strategy to execute them.

Seth Godin

Wat betekent marketing in een go-to-market fase?

Marketingstrategie in een go-to-market fase is in weinig te vergelijken met marketing in een fase van groei of herpositionering. Hoewel de schaakstukken hetzelfde zijn, zal de spelstrategie totaal anders verlopen. Bij Desmyttere zijn we specialisten in go-to-market marketing, in 'dingen naar de markt brengen' en in het kneden van innovatietrajecten totdat ze door de juiste klant worden opgepikt. We hebben bijzondere ervaring in de volgende scenario's:

  • Ik wil een nieuw product of een nieuwe dienst lanceren binnen mijn bestaande markt (diversificatie)
  • Ik wil een bestaand product of een bestaande dienst in een nieuwe markt lanceren (marktuitbreiding)
  • Ik wil een nieuw merk of bedrijf lanceren (start-up)

Zoek je een strategisch klankbord bij het lanceren van je project? Wil je een doelgerichte marketingstrategie uitschrijven? Wil je de marketing tijdens de lanceringsperiode outsourcen aan professionals? Wij staan voor je klaar.

7 aandachtspunten bij een lancering in de markt

  • beter snel een minimaal product lanceren, dan té laat met een afgewerkt product naar de markt trekken
  • vertrek bij een go-to-market zo veel mogelijk vanuit de leefwereld van de klant of prospect (outside-in denken)
  • breng een onderscheidend verhaal naar de markt, niemand zit te wachten op een kopie van wat al bestaat
  • maak je marketingplan zo flexibel mogelijk en wees bereid om vaak en snel bij te sturen
  • 'fail fast' luidt het gezegde; blijf niet lang vasthouden aan een strategie die niet werkt
  • communiceer (nog) niet zonder onderbouwde strategie, dat lijkt als roepen in de woestijn
  • maak je go-to-market van bij het prille begin zo meetbaar mogelijk 

Graag een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.

Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn

Bekijk de andere scenario's

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy