Desmyttere is opgericht in 1995 door Peter Desmyttere, een graficus en marketeer. Als grafisch buro was het toen gespecialiseerd in communicatie voor vastgoedmakelaars en bouwbedrijven. Hun succesvolle multimediaal marketingconcept voor vastgoedmakelaars werd in 2003 verkocht aan Roularta Media Group, die het integreerde in EasyImmo.be (het huidige ImmoVlan.be).
Vanaf 2005 is het bedrijf zich gaan specialiseren in het adviseren van ondernemers en KMO's die hun businessmodel, communicatieplan of marketingplan willen schrijven of optimaliseren. Desmyttere was toen het eerste marketingadviesbureau in Vlaanderen, de eerste die zich exclusief ging wijden aan het begeleiden van ondernemers en KMO's op vlak van marketingstrategie. Op vandaag is het nog steeds dé referentie voor ondernemers en KMO's die een strategisch klankbord zoeken bij het lanceren van nieuwe producten en diensten, het betreden van nieuwe markten, het uitrollen van een groeistrategie of het herpositioneren van de onderneming.
In 2020 is een herpositionering en rebranding uitgevoerd. Om aan de groeiende vraag naar 'implementatie van marketingstrategie' te beantwoorden, lanceerden we als eerste marketingbureau in Vlaanderen een 'Marketing As A Service' dienstverlening. Ondernemers en KMO's kunnen hun marketinguitvoering naar Desmyttere outsourcen op basis van een maandelijks abonnement. Het laat ondernemers en KMO's toe om hun marketingbeleid geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan de marketeers van Desmyttere. Als extra bieden we sinds 2020 ook marketingcoaching aan, waarbij we starters, ondernemers en zaakvoerders van KMO's doorlopend begeleiden bij een strategisch veranderingsproces.
Desmyttere is sinds 2011 als marketingbureau erkend door de Vlaamse Overheid binnen de KMO-portefeuille steunmaatregelen. Ons registratienummer is DV.A105385. Onze marketingplan, businessmodel, communicatieplan en marketingcoaching dienstverlening wordt door de Vlaamse Overheid gesubsideerd om de drempel tot strategisch marketingadvies voor KMO's te verlagen. Kleine ondernemingen genieten 30% steun op het bedrag van de dienstverlening, een middelgrote onderneming geniet 20% steun. Sinds 1 januari 2020 bedraagt het maximale steunplafond per jaar 7.500 euro steun. Belangrijk: de KMO-portefeuille kan niet worden gebruikt voor 'Marketing As A Service', onze uitvoerende marketingdiensten.
Elke onderneming heeft een bestaansreden, een missie. Ze geeft weer wie je bent als organisatie en waar je voor staat. Bij Desmyttere is onze missie het opzetten en uitbouwen van een professioneel marketingbeleid in elke KMO. Daar gaan we voor, elke dag opnieuw.
Onze visie is dat ondernemers en KMO's in een steeds woeliger externe omgeving terechtkomen, waarbij concurrentie welig tiert. De druk op marketing en communicatie zal steeds groter worden, waarbij men op een multimediale en strategische manier met marketing moet omgaan. Ondernemers en KMO's zullen hierbij steeds vaker moeten beroep doen op marketingpartners die verder kijken dan 'een creatieve campagne' maken. De rol van een sterke marketingstrategie, een professionele uitvoering en focus op resultaten zal voor een succesvol commercieel beleid steeds belangrijker worden.
Meer visie, daadkracht en resultaten in marketing nodig?