Data van deze opleiding:

Mechelen | 27 september 2022 | 1 dag
Meer info & inschrijven

 

Bekijk onze andere opleidingen

Zo schrijf je een marketingplan

Maak de sprong van ad-hoc- naar planmatige marketing

Ondernemers bouwen hun marketingbeleid té vaak rond ad-hoc acties die weinig samenhang kennen. Dat werkt niet. Hét alternatief is om marketing te benaderen vanuit een planmatige insteek. Want zonder plan is elke vorm van marketing een op zichzelf staande actie, een losse flodder die vaker mislukt dan raak schiet. Met de nodige basiskennis van marketing planning kan elke ondernemer de basis leggen voor een consistente en planmatige marketingaanpak die garant staat voor marketingsucces. 

Voorbeelden, tips en een innovatieve kijk
In deze opleiding leer je hoe een marketingplan voor een KMO in elkaar steekt en welke stappen je volgt om snel een marketingplan voor jouw bedrijf op te zetten. De ervaren docent staaft dat met inspirerende voorbeelden uit de praktijk, handige tips en een innovatieve kijk op marketingplanning. Deze opleiding is een must voor elke ondernemer die marketing minder ad hoc en meer planmatig wil benaderen.

Ervaren docent
Docent van deze opleiding is Peter Desmyttere, zaakvoerder bij het marketingbureau Desmyttere uit Gent. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij het strategisch begeleiden van ondernemers en het schrijven van marketingplannen voor KMO’s deelt hij graag zijn ervaring en inzichten binnen het kader van marketing planning. Deze opleiding geeft kennis, inspiratie en energie om jouw marketing op scherp te zetten.

Deze opleiding richt zich tot elke ondernemer die zijn/haar marketing via een strategische en planmatige aanpak wil verbeteren.

In deze opleiding leer je:

  • een helder en praktisch stappenplan om een marketingplan op te zetten
  • een scherpe en duidelijke aanbodstrategie te schrijven
  • je prijs en verdienmodel strategisch te zetten
  • afgebakende doelgroepen en marktsegmenten te definiëren
  • een onderscheidende concurrentiële positionering in te nemen
  • content via digitale media beter op elkaar af te stemmen
  • advertenties te plannen binnen een strategisch en meetbaar kader
  • wat PR en netwerking voor jouw marketing kan doen
  • hoe branding past binnen het kader van je marketingstrategie
  • een eventstrategie in kaart te brengen
  • planmatig te werken aan een betere klantrelatie om meer mond-tot-mond reclame te krijgen

Elke deelnemer aan de opleiding krijgt een strategisch framework om de strategie aan op te hangen, een template om het marketingplan uit te schrijven en een handige tool om de marketingacties in te plannen en te budgetteren