Data van deze opleiding:

Momenteel nog geen opleidingen gepland.

 

Bekijk onze andere opleidingen

Nieuwe klanten werven

Kom leren hoe je duurzaam nieuwe klanten werft via marketing

Elk bedrijf heeft een permanente instroom van nieuwe klanten nodig, anders komt het - vroeg of laat - in de problemen. Maar hoe je dat, onbekenden en prospects overtuigen om klant bij je te worden? En hoe doe je dat zonder gebruik te moeten maken van onrendabele prospectie of agressieve advertentietechnieken? Het antwoord schuilt in marketing, in de juiste marketingstrategie die je consistent en professioneel uitrolt. Professionele marketing die consistent wordt uitgevoerd overtuigd prospects omdat ze bewust voor jouw bedrijf, product of dienst kiezen. Meer zelfs, ze zorgt er voor dat bestaande klanten ook nieuwe klanten aanbrengen dankzij aanbevelingen binnen hun netwerk.  

Voorbeelden, tips en een innovatieve kijk
In deze opleiding leer je tips, technieken en strategieën om nieuwe klanten te werven via een duurzame instroom van leads, contacten en aanbevelingen. De ervaren docent staaft dat met inspirerende voorbeelden uit de praktijk, handige tips en een innovatieve kijk op lead generation en klantenwerving.

Ervaren docent
Docent van deze opleiding is Peter Desmyttere, zaakvoerder bij het marketingbureau Desmyttere uit Gent. Vanuit zijn jarenlange ervaring als marketing consultant voor ondernemers en KMO’s deelt hij graag zijn ervaring en inzichten binnen het kader van lead generation en klantenwerving. Deze opleiding geeft kennis, inspiratie en energie om je omzet te verhogen dankzij een permanente instroom van nieuwe klanten.

Deze opleiding is een must voor elke ondernemer die wil leren hoe je professioneel en duurzaam nieuwe klanten werft.

In deze opleiding leer je:

  • hoe je een bedrijfsverhaal afstemt op nieuwe klanten
  • het belang van focus op vlak van producten en diensten als je nieuwe klanten wil werven
  • prijstechnieken bij het overtuigen van prospects
  • waarom kennis van klantbehoeften essentieel is als je nieuwe klanten wil overtuigen
  • hoe je jezelf onderscheidend en overtuigend positioneert ten opzichte van concurrenten
  • hoe je snel en gemakkelijk ‘gevonden’ wordt op het internet door nieuwe klanten
  • technieken om nieuwe klanten te maken via beïnvloeders, partners en bestaande klanten
  • of social media kan helpen om nieuwe klanten te werven
  • welke advertenties werken in de zoektocht naar nieuwe klanten
  • de rol van events wanneer je nieuwe klanten zoekt
  • de techniek van de marketing funnel om je verschillende marketingtechnieken uit te rollen en op elkaar af te stemmen
  • hoe marketing de rode loper uitrolt voor je verkoopsteam