Data van deze opleiding:

Momenteel nog geen opleidingen gepland.

 

Bekijk onze andere opleidingen

Opleiding

Marketing voor dienstverleners

Kom leren hoe je kennis en knowhow als marketingtool gebruik

Dienstverleners hebben alleen zichzelf en hun diensten als ‘product’ om op de markt te plaatsen. Dit vereist een compleet andere aanpak qua marketing in vergelijking met ondernemers die tastbare producten verkopen. Echter: dat maakt marketing voor dienstverleners niet minder boeiend! Dienstverlenende ondernemers onderschatten dan ook té vaak de onderscheidende marketingkracht die ze binnen hun onderneming kunnen inzetten. Elke dienstverlener en aangeboden dienst is immers unieke, producten zijn dat vaak niet. Hoog tijd voor dienstverleners om de technieken van dienstenmarketing onder de knie te krijgen.  

Voorbeelden, tips en een innovatieve kijk
In deze opleiding leer je tips, technieken en strategieën om jezelf, je team, je dienstverlenend bedrijf en je dienstverlening op een onderscheidende manier in de markt te zetten. De ervaren docent staaft dat met inspirerende voorbeelden uit de praktijk, handige tips en een innovatieve kijk op dienstenmarketing.

Ervaren docent
Docent van deze opleiding is Peter Desmyttere, zaakvoerder bij het marketingbureau Desmyttere uit Gent. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij het strategisch begeleiden van dienstverlenende ondernemers deelt hij graag zijn ervaring en inzichten binnen het kader van dienstenmarketing. Deze opleiding geeft kennis, inspiratie en energie om jezelf, je knowhow en je diensten sterker in de markt te plaatsen.

Deze opleiding is een must voor elke dienstverlener die wil leren hoe je het hart en het hoofd van (potentiële) klanten raakt met marketingstrategie en -communicatie.

In deze opleiding leer je:

  • het belang van een sterk en gefocust verhaal binnen dienstenmarketing
  • een verhaal bouwen vanuit de leefwereld en de behoeften van de klant
  • verdienmodellen en prijszetting voor dienstverleners
  • hoe je onderscheidend positioneert ten opzichte van concurrerende dienstverleners
  • waarom content marketing de belangrijkste lead generator is voor dienstverleners
  • hoe je via advertenties je diensten onder de aandacht van potentiële klanten brengt
  • technieken om je netwerk te activeren en aan het werk te zetten in functie van aanbevelingen
  • wat (personal) branding kan doen voor een dienstverlener
  • welke events werken voor dienstverlenende bedrijven
  • hoe je van bestaande klanten ambassadeurs maakt

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy