Data van deze opleiding:

Gent | 30 november 2022 | halve dag
Meer info & inschrijven

 

Bekijk onze andere opleidingen

KMO-marketing in de praktijk

Basis voor een succesvol commercieel beleid binnen elke onderneming

Ondernemers en KMO's zijn doeners, dat is alom bekend. Maar ondernemen ze ook slim, op basis van een heldere en uitgekiende marketingstrategie? Dat is een spiegel die elke KMO zichzelf af en toe moet voorhouden. In deze snel evoluerende wereld is de succesvolle marketingaanpak van gisteren helemaal geen garantie meer dat de toekomst verzekerd is. Integendeel, KMO's dienen steeds flexibeler en strategischer met marketing om te gaan. En daarbij is kennis van marketingstrategie één van de sleutels om wendbaar en succesvol te blijven. 

Voorbeelden, tips en een innovatieve kijk
In deze opleiding leer je wat ‘Marketing voor de KMO’ betekent en hoe je dat concreet toepast op je producten of diensten aan de hand van 10 marketingstrategieën. De ervaren docent staaft dat met inspirerende voorbeelden uit de praktijk, handige tips en een innovatieve kijk op marketing in een KMO-omgeving. Deze opleiding is een must voor elke KMO-zaakvoerder die zijn/haar bedrijf in een andere, betere of nieuwe richting wil sturen en meer rendement uit marketing wil halen.

Ervaren docent
Docent van deze opleiding is Peter Desmyttere, zaakvoerder bij het marketingbureau Desmyttere uit Gent. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij het strategisch begeleiden van ondernemers en KMO’s deelt hij graag zijn ervaring en inzichten binnen het kader van KMO-marketing. Deze opleiding geeft kennis, inspiratie en energie om jouw commercieel beleid op scherp te zetten.

Deze opleiding richt zich tot elke ondernemer, KMO-zaakvoerder of familiale KMO die meer wil halen uit de mogelijkheden die moderne marketing biedt.

In deze opleiding leer je:

  • De strategie van storytelling leert hoe je een bedrijfsverhaal op een inspirerende manier naar de markt brengt
  • De strategie van focus leert hoe je aanbod en markt beter op elkaar afstemt door core-business en opportunistische business te onderscheiden
  • De strategie van groei leert hoe je continu alert bent voor strategische bijsturingen die groei binnen je onderneming bevorderen
  • De strategie van positionering leert hoe je een dertien-in-een-dozijn positie op de markt inruilt voor een onderscheidende concurrentiepositie
  • De strategie van prijsflexibiliteit leert je spelen met de prijs in functie van scenario’s en haalt profijt uit kortingen en promoties  
  • De strategie van vindbaarheid leert hoe je je bedrijf, product of dienst sneller en beter onder de aandacht brengt van prospects die op zoek gaan naar ‘jouw’ aanbod
  • De strategie van prospectie leert hoe je via marketing je potentiële klanten of doelgroepen proactief kunt benaderen
  • De strategie van aanbevelingen leert hoe je meer mond-tot-mond reclame krijgt van (tevreden) klanten, beïnvloeders en ambassadeurs 
  • De strategie van inspiratie leert hoe je het verhaal rond je bedrijf, merk, product of dienst op een inspirerende en wervende manier communiceert naar klanten en prospects
  • De strategie van consistentie leert hoe je de verschillende marketingtechnieken naadloos met elkaar integreert op een duurzame manier