Data van deze opleiding:

Melsele | 9 juni 2022 | 1 avond
Meer info volgt

 

Bekijk onze andere opleidingen

Je bedrijf herpositioneren

Zo word je slagkrachtig tijdens een periode van externe bedreiging

Een businessmodel heeft niet het eeuwige leven. Externe bedreigingen zoals een economische crisis, nieuwe wetgeving, personeelsproblemen, veranderend klantengedrag, toegenomen concurrentie, … kunnen er voor zorgen dat een bedrijf snel aan herpositionering toe is. Ze neemt dan een andere gedaante aan, vertrekkend vanuit historische sterkten maar rekening houdend met een toekomstig ander speelveld. Elke onderneming kan zich snel herpositioneren zodat ze externe bedreigingen de baas kan. Daarvoor bestaan handige marketingtechnieken die je proactief doen handelen zodat je wendbaarder en slagkrachtiger dan ooit bent. 

Voorbeelden, tips en een innovatieve kijk
In deze opleiding leer je technieken om permanent alert te zijn voor crisissen en externe schokken die je business bedreigen, om snel overstag te gaan en je bedrijf duurzaam te herpositioneren. De ervaren docent staaft dat met inspirerende voorbeelden uit de praktijk, handige tips en een innovatieve kijk op ‘agile entrepreneurship’. 

Ervaren docent
Docent van deze opleiding is Peter Desmyttere, zaakvoerder bij het marketingbureau Desmyttere uit Gent. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij het strategisch begeleiden van ondernemers en het herpositioneren van KMO’s deelt hij graag zijn ervaring en inzichten binnen het kader van strategische bedrijfsflexibiliteit. Deze opleiding geeft kennis, inspiratie en energie om elke bedreiging met de borst vooruit te bekampen.

Deze opleiding is een must voor elke ondernemer die niet lijdzaam wil toezien hoe het bedrijf kampt met externe bedreigingen, maar die sterker uit eender welke crisis wil komen.

In deze opleiding leer je:

  • welke externe bedreigingen er bestaan voor een onderneming
  • het verschil tussen quick-wins en lange-termijn oplossingen bij een externe dreiging
  • hoe je een businessmodel snel maar duurzaam innoveert vanuit je sterkten
  • concrete handvatten voor businessmodel innovatie op vlak van aanbod en markt
  • technieken om je onderneming concurrentieel te positioneren 
  • hoe digitalisering waarde kan bijdragen aan je businessmodel
  • oefeningen om na de opleiding zelf aan de slag te gaan