Data van deze opleiding:

Momenteel nog geen opleidingen gepland.

 

Bekijk onze andere opleidingen

Sleutels voor een succesvolle go-to-market

Hoe open je de deur voor iets nieuws in een wereld waar alles al bestaat?

Een nieuw product of een nieuwe dienst lanceren, een nieuwe markt betreden of een nieuw concept naar de markt brengen: het vraagt niet alleen geduld en volharding, het vereist ook een bijzondere strategische flexibiliteit waarbij de ‘ideale’ marketingstrategie een niet-aflatende zoektocht is tot het project stevig in de markt staat en het businessmodel doorontwikkeld is. Strategische en operationele marketingbeslissingen kunnen in een go-to-market fase het verschil betekenen tussen falen, overleven of succesvol in de markt staan.  

Voorbeelden, tips en een innovatieve kijk
In deze opleiding leer je tips, technieken en strategieën om een nieuw project professioneel in de markt te zetten. De ervaren docent staaft dat met tal van inspirerende voorbeelden uit de praktijk. De opleiding neemt je mee op een ‘go-to-market journey’ en brengt haarfijn de gevoeligheden en noden binnen elke stap van het proces in kaart. 

Ervaren docent
Docent van deze opleiding is Peter Desmyttere, zaakvoerder bij het marketingbureau Desmyttere uit Gent. Vanuit zijn jarenlange ervaring als marketing consultant en founder van diverse startups deelt hij graag zijn ervaring en inzichten binnen het kader van een go-to-market strategie. Deze opleiding geeft kennis, inspiratie en energie om je nieuwe project stevig en duurzaam in de markt te plaatsen.

In deze opleiding leer je:

  • het belang van een sterk en onderscheidend koepelverhaal bij een go-to-market
  • hoe je snel en gemakkelijk klantsegmenten en klantenbehoeften detecteert
  • essentiële begrippen zoals ‘total market’, ‘serviceable market’ en ‘obtainable market’ bij het bepalen van je marktgrootte
  • tips voor prijszetting en verdienmodellen in een go-to-market fase
  • waarom een heldere concurrentiële positionering voor je potentiële klanten zo belangrijk is (waarin ben je anders en/of beter?)
  • de rol van beïnvloeders, influencers, journalisten, partners en ambassadeurs bij een succesvolle go-to-market
  • hoe je een multimediaal communicatieplan voor je go-to-market opbouwt en uitrolt
  • welke communicatietechnieken zorgen voor de broodnodige naamsbekendheid, autoriteit en leads
  • het subtiele spel van inbound marketing (bv. lead generation) en outbound marketing (bv. prospectie) in elke fase van een go-to-market traject