5 artikels over Digitale marketing
Inhaken op gebeurtenissen in communicatie, mag dat?

Inhaakcommmunicatie of inhaakadvertenties (de zogenaamde ‘top topical’) spelen in op actuele gebeurtenissen in de maatschappij. Het creatief proces ervan is boeiend en uitdagend, omdat je de link maakt tussen een opmerkelijke actualiteit en een commerciële boodschap. Kerstmis, Pasen of Moederdag zijn voorbeelden van gebeurtenissen waar je in communicatie op kunt 'inhaken'. Maar wist je dat er ook een dikke truiendag, een werelddierendag of een internationale museumdag bestaat? De afgelopen jaren is het gebruik van inhakers in social media communicatie dan ook behoorlijk toegenomen. 

Lees verder

9 marketingtechnieken voor méér leads

Elke sales geörienteerde organisatie heeft een continue instroom aan leads nodig. Ze zijn de brandstof voor inside sales, account managers, vertegenwoordigers, webshops of web-applicaties. Zonder nieuwe leads droogt de sales pipeline op, stijgt de druk op marketing en laten verkopers zich verleiden tot (onrendabele) koude prospectie. In disartikel beschrijf ik 10 concrete technieken waarmee KMO’s via moderne marketing een permanente stroom leads kunnen genereren. Ze focust niet eenzijdig op online advertising (dé uitverkoren techniek van vele digitale bureaus) maar presenteert een multimediale aanpak op vlak van lead generatie. Het artikel besluit met een overzicht van interessante tools voor lead generatie en lead management.

Lees verder

In 12 stappen naar een succesvolle Facebook-wedstrijd

Voor KMO’s blijft Facebook een ideaal medium om snel naambekendheid op te bouwen of om de relatie met bestaande klanten te versterken. Je fanbase doen groeien met louter organische (eigen) posts is echter moeilijk, tenzij je over een grote community met trouwe fans beschikt die een grote betrokkenheid (likes, reacties en shares) tonen. Adverteren op Facebook is voor KMO’s een goed alternatief om de fanbase aan te scherpen. Wat velen vergeten is het organiseren van wedstrijden, die bewezen succes hebben om zowel nieuwe fans aan te trekken   als bestaande klanten te plezieren. Lokaal of nationaal, particulier of professioneel, shopper of industriële klant, …: iedereen wint graag. Facebook-wedstrijden horen dan ook in de communicatiestrategie van vele ondernemers en KMO’s thuis. Omdat er rond het organiseren van Facebook-wedstrijden nog vele vragen rijzen, som ik het meest ideale stappenplan even voor je op in dit artikel.

Lees verder

Zo stimuleer je mond-tot-mond reclame en aanbevelingen van klanten 

Grote merken betalen influencers om mond-tot-mond reclame en aanbevelingen voor hun producten te krijgen. Via hun social media kanalen promoten ze op nadrukkelijke of slinkse wijze de producten van hun opdrachtgevers. Sommigen (met vele volgers) hebben er zelfs een hoofdberoep van gemaakt. Deze techniek is echter niet zomaar voor ondernemers en KMO’s weggelegd. Maar dat betekent niet dat ze geen mond-tot-mond reclame of aanbevelingen kunnen krijgen. Integendeel: ondernemers en KMO’s hebben een veel authentieker verhaal dan merken én ze kunnen ook terugvallen op klanten die fan zijn van hun bedrijf.

Lees verder

10 manieren om een bedrijfspagina op Facebook te promoten

Steeds meer KMO's zien het nut van een bedrijfspagina op Facebook wel in. Het is inmiddels het allergrootste medium voor zowel B2C- als B2B-communicatie. Een bedrijfspagina op Facebook is snel opgezet. Maar dan? Hoe zorg je er dan voor dat je fans en volgers krijgt? De bedoeling van een bedrijfspagina is immers om een community rond een bedrijf op te bouwen. Hoe zorg je er voor dat er zo veel mogelijk mensen je pagina leuk vinden? Dit is onze checklist met concrete tips om je Facebook-pagina te promoten.

Lees verder

Geïnteresseerd in een specifiek thema?

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy