5 artikels over Contentmarketing
5 vuistregels voor een professionele bedrijfspresentatie in Powerpoint

Powerpoint is een aangewezen hulpmiddel om bedrijfspresentaties te ondersteunen tijdens (sales)meetings, seminars of congressen. Helaas leiden de meeste bedrijfspresentaties eerder tot frustratie dan tot inspiratie. Reden: ze zijn een doel op zich, zijn niet afgestemd op het doelpubliek, ze hebben geen verhaallijn, ze zijn té lang en té druk.

Lees verder

Wat is het verschil tussen copywriting en content marketing?

Nietszeggende verhalen, slordige teksten of gewoonweg tekstfouten zijn onvergeeflijk voor KMO’s die professioneel willen communiceren. Inspirerend schrijven is echter niet voor iedereen weggelegd. Als ondernemer of zaakvoerder van een KMO is het helemaal niet evident om boeiende teksten te schrijven die het hoofd en het hart van de klant raken. Echter: het belang van professionele teksten in marketing is belangrijker dan ooit.

Lees verder

Inhaken op gebeurtenissen in communicatie, mag dat?

Inhaakcommmunicatie of inhaakadvertenties (de zogenaamde ‘top topical’) spelen in op actuele gebeurtenissen in de maatschappij. Het creatief proces ervan is boeiend en uitdagend, omdat je de link maakt tussen een opmerkelijke actualiteit en een commerciële boodschap. Kerstmis, Pasen of Moederdag zijn voorbeelden van gebeurtenissen waar je in communicatie op kunt 'inhaken'. Maar wist je dat er ook een dikke truiendag, een werelddierendag of een internationale museumdag bestaat? De afgelopen jaren is het gebruik van inhakers in social media communicatie dan ook behoorlijk toegenomen. 

Lees verder

9 marketingtechnieken voor méér leads

Elke sales geörienteerde organisatie heeft een continue instroom aan leads nodig. Ze zijn de brandstof voor inside sales, account managers, vertegenwoordigers, webshops of web-applicaties. Zonder nieuwe leads droogt de sales pipeline op, stijgt de druk op marketing en laten verkopers zich verleiden tot (onrendabele) koude prospectie. In disartikel beschrijf ik 10 concrete technieken waarmee KMO’s via moderne marketing een permanente stroom leads kunnen genereren. Ze focust niet eenzijdig op online advertising (dé uitverkoren techniek van vele digitale bureaus) maar presenteert een multimediale aanpak op vlak van lead generatie. Het artikel besluit met een overzicht van interessante tools voor lead generatie en lead management.

Lees verder

10 manieren om een bedrijfspagina op Facebook te promoten

Steeds meer KMO's zien het nut van een bedrijfspagina op Facebook wel in. Het is inmiddels het allergrootste medium voor zowel B2C- als B2B-communicatie. Een bedrijfspagina op Facebook is snel opgezet. Maar dan? Hoe zorg je er dan voor dat je fans en volgers krijgt? De bedoeling van een bedrijfspagina is immers om een community rond een bedrijf op te bouwen. Hoe zorg je er voor dat er zo veel mogelijk mensen je pagina leuk vinden? Dit is onze checklist met concrete tips om je Facebook-pagina te promoten.

Lees verder

Geïnteresseerd in een specifiek thema?

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy