31/03/2020
Peter Desmyttere

Op de hoogte blijven van nieuwe artikels?

Stuur mij de maandelijkse e‑nieuwsbrief

Liefste logo

Meer dan ik gewoon ben, tuur ik naar mijn scherm, want ik kom niet aan de juiste woorden toe. Wat ik je wil vertellen, is moeilijk en ik weet niet hoe ik het moet brengen. Na 15 jaar gaan we afscheid van je nemen. We gaan je niet meer gebruiken. Het spijt me, want je droeg ons verhaal altijd met waardigheid, je was een rots in de branding en een teken van vertrouwen voor klanten en prospects. Je was het uithangbord van het allereerste marketingadviesbureau in Vlaanderen. Wie jou op kantoor had liggen, die wist dat het marketingbeleid goed zat.

Ik herinner me dat je niet de eerste keus was. We vonden je te simpel, geven we nu grif toe. “Precies van een stagiair gemaakt” hoor ik mij nog zeggen. Daar schaam ik me nu voor. Ik besefte toen nog niet dat de beste logo’s altijd onderscheidend eenvoudig zijn. Later noemden we je ‘herkenbaar’ en ‘een toonbeeld van stabiliteit’. Je blauwe huiskleur werd door sommige klanten zelfs ‘Desmyttere-blauw’ genoemd, zo’n sterke identiteit had je. Op naamkaartjes, marketingplannen, textieldoeken of gevelbelettering: altijd presenteerde je ons bedrijf met stijl.

Evolutie van logo's van Desmyttere sedert 1995

Vanaf 30 april 2020 krijg je een definitieve rustplaats op de server. Voorgoed uit ons midden, maar altijd in ons hart. Je leeft echter voort in een nieuw ontwerp, liefste logo. Dat nieuwe logo zal voortbouwen op de naambekendheid waar jij voor gezorgd hebt. Wie je opvolger ziet, die zal denken ‘Hmm… het ziet er nieuw uit, maar het voelt bekend’. Wat we van jou geleerd hebben, dat herken je allemaal in ons nieuwe logo. Je ziet het, de toekomst van ons bedrijfsverhaal is niets minder dan het verleden dat door een andere poort terugkomt.

Dank je voor alles,
Het Desmyttere-team

Andere artikels over Ondernemerschap

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy