Op de hoogte blijven van nieuwe artikels?

Stuur mij de maandelijkse e‑nieuwsbrief

10 manieren om een bedrijfspagina op Facebook te promoten

Steeds meer KMO's zien het nut van een bedrijfspagina op Facebook wel in. Het is inmiddels het allergrootste medium voor zowel B2C- als B2B-communicatie. Een bedrijfspagina op Facebook is snel opgezet. Maar dan? Hoe zorg je er dan voor dat je fans en volgers krijgt? De bedoeling van een bedrijfspagina is immers om een community rond een bedrijf op te bouwen. Hoe zorg je er voor dat er zo veel mogelijk mensen je pagina leuk vinden? Dit is onze checklist met concrete tips om je Facebook-pagina te promoten.

  • nodig je persoonlijke vrienden (of toch de meest relevante) uit om fan te worden van je bedrijfspagina
  • schrijf over je bedrijfspagina op je persoonlijke profiel (tussen je persoonlijke Facebook-updates)
  • plaats op je website een nieuwsartikel of blogartikel over je Facebook-pagina
  • zet een banner op je website (bv. het facebook-logo) met een link naar je Facebook-pagina
  • integreer een ‘like-box’ op je website (meer info op de support-pagina van facebook)
  • verstuur een e-mailing naar klanten en prospecten, en motiveer om je bedrijfspagina te volgen
  • zet een permanente banner in je e-mail handtekening
  • promoot je bedrijfspagina in je e-nieuwsbrief (bv. via een permanente banner)
  • geef een cadeautje aan mensen die je bedrijfspagina promoten via hun Facebook-, LinkedIn- of Twitter account
  • adverteer op Facebook (daar gaat Facebook je wel regelmatig op wijzen)

Maar de aller-allerbeste manier om veel vrienden te maken op sociale media in het algemeen en op Facebook in het bijzonder is de volgende: breng interessante content. Schrijf niet alleen over jezelf, over je producten of over je bedrijf maar breng content over items die je publiek leuk vindt. Vergeet nooit dat Facebook in de echte zin een relatiemedium is, en geen reclamemedium.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy