Blog

Wat is een goede baseline of slogan onder je logo?

“We hebben een baseline nodig”, hoor ik vaak bij klanten. Waarom? Omdat ze vinden dat ze zo nodig iets onder of boven hun logo moeten plaatsen. Helaas weten ze meestal niet wat zo’n baseline moet doen. Dat is nu precies de reden waarom je zo veel dertien-in-een-dozijn baselines ziet. “Hier worden uw dromen werkelijkheid” of “Bij ons bent u nummer 1”. Ook veel te zien: baselines uit drie woorden, zoals “Creativiteit.Strategie.Uitvoering”. Het nadeel van dergelijke baselines is dat ze niet alleen pompeus klinken, maar dat ze eigenlijk onder bijna elk logo kunnen staan. Afschaffen dan maar, die baselines? Nee, want ze kunnen een logo en huisstijl naar een hoger niveau tillen. Meer zelfs: de beste baselines of slogans hebben merken en bedrijven duurzaam gepositioneerd in het hoofd van hun doelgroep. In dit artikel vat ik de soorten baselines even voor je samen.

Lees verder

Hoe nieuwe medewerkers aantrekken via marketing of employer branding?

Binnen vele sectoren heerst een ware ‘war for talent’. Veel meer dan het aantrekken van nieuwe klanten schuilt de uitdaging in het aantrekken van nieuwe medewerkers en het behouden van bestaande medewerkers. Voor marketingcommunicatie bij deze KMO’s dient de focus dan ook te liggen op het professioneel positioneren van het bedrijf bij potentiële medewerkers en op interne communicatie naar de bestaande medewerkers. Echter: op vandaag is er bij nogal wat KMO’s nauwelijks werk gemaakt van bovenstaande communicatie. Zodra er openstaande vacatures zijn moet het bedrijf dan ook een inhaalbeweging maken op vlak employer branding, de algemene benaming voor professionele communicatie en positionering naar potentiële en bestaande medewerkers toe.

Lees verder

Een nieuwe website kost tussen €250 en €25.000

‘Wat is een aanvaardbaar budget voor onze nieuwe website?” is een veelgestelde vraag aan ons marketingbureau. Die vraag is moeilijk, omdat websites ontzettend kunnen afwijken qua features en ambities. Maar ook makkelijk, omdat diezelfde features en ambities de klant al snel naar een bepaalde ideale richting sturen. Globaal gezien kan ik op de bovenstaande vraag het volgende antwoord geven: “Tussen €250 en €25.000, afhankelijk van wat je wenst.’ Binnen deze enorme budgetvorm ligt jouw meest ideale website.

Lees verder

Geurmarketing: verborgen verleider?

Het Belgische bpost heeft ooit een direct mailing gedaan voor een wijnhandelaar. De helft van de omslagen kreeg een oreganogeur mee. En wat bleek? De koopintentie lag 11 procent hoger dan bij de mailings zonder geur. Een ander voorbeeld toonde het Eén-programma ‘Ook getest op mensen’, die bewees dat vrouwen in een Hünkemoller-winkel 6 procent meer lingerie kochten omdat er een subtiele chocoladegeur werd verspreid.

Lees verder

5 vuistregels voor een professionele bedrijfspresentatie in Powerpoint

Powerpoint is een aangewezen hulpmiddel om bedrijfspresentaties te ondersteunen tijdens (sales)meetings, seminars of congressen. Helaas leiden de meeste bedrijfspresentaties eerder tot frustratie dan tot inspiratie. Reden: ze zijn een doel op zich, zijn niet afgestemd op het doelpubliek, ze hebben geen verhaallijn, ze zijn té lang en té druk.

Lees verder

Wat is het verschil tussen copywriting en content marketing?

Nietszeggende verhalen, slordige teksten of gewoonweg tekstfouten zijn onvergeeflijk voor KMO’s die professioneel willen communiceren. Inspirerend schrijven is echter niet voor iedereen weggelegd. Als ondernemer of zaakvoerder van een KMO is het helemaal niet evident om boeiende teksten te schrijven die het hoofd en het hart van de klant raken. Echter: het belang van professionele teksten in marketing is belangrijker dan ooit.

Lees verder

Geïnteresseerd in een specifiek thema?

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy