Nieuws
10 videomarketing tips

Het gebruik van video is in moderne marketing niet meer weg te denken. Het bewijs? In 2022 was het aandeel van video in de totale content distributie op internet maar liefst 82%. De oorzaken? Social media algoritmes favoriseren video ontzettend én bewegend beeld zorgt voor een trigger in onze hersenen die ons langer doet kijken. Het gebruik van video wordt door KMO’s dus schromelijk onderschat. Misschien omdat de drempel om met video te beginnen volgens hen te hoog ligt? Net om die weg te nemen schreef ik dit artikel met concrete videomarketing tips en had ik een interview met een videomarketing expert.

Lees verder

Nieuws
Zo maak je van klantbeleving een echt concurrentievoordeel

Vraag je een aantal KMO’s naar de manier waarop ze zich onderscheiden van de concurrentie, dan zal de meerderheid antwoorden met ‘service’. Hoewel het antwoord wollig en cliché klinkt, is het best logisch dat KMO’s service en klantbeleving als hun USP (Unique Selling Proposition of uniek klantenvoordeel) ervaren. Weinig KMO’s maken eigen onderscheidende producten, kunnen de goedkoopste zijn, de allergrootste worden of de beste in een niche zijn. Zo is klantbeleving voor heel wat KMO’s dé troef die ze hebben om klanten te werven en van hen ambassadeurs te maken. Maar wat betekent klantbeleving? En hoe maak je dat tastbaar, zowel in je organisatie als voor de klant? In dit artikel bouw ik samen met je een strategie voor meer en betere klantbeleving op. 

Lees verder

Nieuws
7 KMO-marketing trends voor 2023

Marketing blijft voor elke KMO belangrijk om naamsbekendheid, leads en verkoop te consolideren of om de omzet op het gewenste niveau te brengen. 2023 betekent op dit vlak dus niets nieuws. Wat wel anders wordt is de externe omgeving waarbinnen KMO’s opereren. Die dient zich uitdagender en competitiever aan dan tijdens de voorgaande jaren. Voor het eerst in lange tijd zullen KMO’s weer in een sfeer van recessie baden, waardoor de nood aan professionele en consistente marketing hoger wordt. In gouden tijden is marketing bij KMO’s meestal onderbelicht, terwijl in een periode van economische recessie de meeste KMO’s bijzonder alert zijn voor alle commerciële technieken die hun omzet bewaken of doen groeien. Wil jij in 2023 (eindelijk) werk maken van marketing? Dan schets ik graag 7 trends en technieken die je marketing in 2023 naar een hoger niveau tillen.

Lees verder

Nieuws
Hoe gaat het met jouw reputatie?

De titel van dit artikel is wellicht niet zo’n eenvoudige vraag als ondernemer of KMO. Want zeg nu zelf: lig jij wakker van je reputatie? Wellicht niet. En toch klagen heel wat KMO’s dat ze het gevoel hebben dat de buitenwereld een verkeerd beeld van ze heeft. Dat hun identiteit niet overeenstemt met hun imago. Op naar een marketingbureau die werk moet maken van een beter imago! Ze lezen beter eerst het boek ‘De reputatiecoach’ van Jeroen Wils. Die schreef een vlot leesbaar boek dat komaf maakt met het cliché dat een goede reputatie maakbaar is via communicatie of marketing.

Lees verder

Nieuws
Geurmarketing zet klantervaring en verkoop op een hoger niveau

Recent had ik een gesprek met aromatherapeute Anne Guffens, een experte in geurmarketing. Geur is, net als licht, geluid, gevoel of visuele prikkels een belangrijk aspect in de communicatie met klanten en prospects. Een slechte of verkeerde geur tijdens een koopmoment zorgt voor verlies aan klantbeleving, benadrukt de geurmarketing experte, iets wat we in deze belevenismaatschappij absoluut willen vermijden. Het inzetten van specifieke geuren om meer beleving en meer resultaat te bereiken is een techniek die op vandaag ook voor KMO’s haalbaar is geworden en niet langer een exclusiviteit is van de grote merken. Heb je een winkel, een showroom, een kantoor of een vrij beroep? Geurmarketing zorgt voor de juiste emotie en voor betere resultaten.

Lees verder

Nieuws
10 SEO-tips waar elke KMO mee aan de slag kan

Elke KMO droomt van een hoge score in de zoekmachine van Google wanneer prospects op zoek gaan naar hun product of dienst. Wie er in slaagt om via SEO (Search Engine Optimization) hoog te staan in de organische resultatenlijst in Google, die neemt een voorsprong op concurrenten en zorgt voor gratis traffic naar de website. 

Lees verder

Marketinginspiratie nodig? Abonneer op mijn nieuwsbrief.

Abonneren

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy