Blog

Een nieuwe website kost tussen €250 en €25.000

‘Wat is een aanvaardbaar budget voor onze nieuwe website?” is een veelgestelde vraag aan ons marketingbureau. Die vraag is moeilijk, omdat websites ontzettend kunnen afwijken qua features en ambities. Maar ook makkelijk, omdat diezelfde features en ambities de klant al snel naar een bepaalde ideale richting sturen. Globaal gezien kan ik op de bovenstaande vraag het volgende antwoord geven: “Tussen €250 en €25.000, afhankelijk van wat je wenst.’ Binnen deze enorme budgetvorm ligt jouw meest ideale website.

Lees verder

Geurmarketing: verborgen verleider?

Het Belgische bpost heeft ooit een direct mailing gedaan voor een wijnhandelaar. De helft van de omslagen kreeg een oreganogeur mee. En wat bleek? De koopintentie lag 11 procent hoger dan bij de mailings zonder geur. Een ander voorbeeld toonde het Eén-programma ‘Ook getest op mensen’, die bewees dat vrouwen in een Hünkemoller-winkel 6 procent meer lingerie kochten omdat er een subtiele chocoladegeur werd verspreid.

Lees verder

5 vuistregels voor een professionele bedrijfspresentatie in Powerpoint

Powerpoint is een aangewezen hulpmiddel om bedrijfspresentaties te ondersteunen tijdens (sales)meetings, seminars of congressen. Helaas leiden de meeste bedrijfspresentaties eerder tot frustratie dan tot inspiratie. Reden: ze zijn een doel op zich, zijn niet afgestemd op het doelpubliek, ze hebben geen verhaallijn, ze zijn té lang en té druk.

Lees verder

Wat is het verschil tussen copywriting en content marketing?

Nietszeggende verhalen, slordige teksten of gewoonweg tekstfouten zijn onvergeeflijk voor KMO’s die professioneel willen communiceren. Inspirerend schrijven is echter niet voor iedereen weggelegd. Als ondernemer of zaakvoerder van een KMO is het helemaal niet evident om boeiende teksten te schrijven die het hoofd en het hart van de klant raken. Echter: het belang van professionele teksten in marketing is belangrijker dan ooit.

Lees verder

Inhaken op gebeurtenissen in communicatie, mag dat?

Inhaakcommmunicatie of inhaakadvertenties (de zogenaamde ‘top topical’) spelen in op actuele gebeurtenissen in de maatschappij. Het creatief proces ervan is boeiend en uitdagend, omdat je de link maakt tussen een opmerkelijke actualiteit en een commerciële boodschap. Kerstmis, Pasen of Moederdag zijn voorbeelden van gebeurtenissen waar je in communicatie op kunt 'inhaken'. Maar wist je dat er ook een dikke truiendag, een werelddierendag of een internationale museumdag bestaat? De afgelopen jaren is het gebruik van inhakers in social media communicatie dan ook behoorlijk toegenomen. 

Lees verder

De 13 meest voorkomende verdienmodellen

Een verdienmodel vertelt hoe een bedrijf geld uit de markt haalt. Of anders gesteld: via welke inkomstenstromen de omzet van een bedrijf tot stand komt. En dat proces kan variëren van kinderlijk eenvoudig tot behoorlijk ingewikkeld. In dit artikel schets ik de 13 meest voorkomende verdienmodellen. Een verdienmodel wordt vaak verward met prijszetting, maar dat vertelt eerder hoe een product of dienst haar prijs krijgt. Ondernemers en KMO's onderschatten vaak de mogelijkheden die de verschillende verdienmodellen hun bieden en blijven al te lang steken op hun vertrouwd businessmodel. Maar de wereld verandert snel en de concurrentie staat niet stil. Belangrijk dus om je verdienmodel tijdig kritisch onder de loep te nemen. 

Lees verder

Geïnteresseerd in een specifiek thema?

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy