SDS Design

Bilzen
Schildersbedrijf
SDS Design is een vooraanstaand schildersbedrijf dat zich focust op residentiële schilderwerken in de provincie Limburg. Het bedrijf werkt voor eindklanten (particulieren) en in onderaanneming voor interieurarchitecten die specifieke schildertechnieken willen toepassen. SDS heeft namelijk een sterke reputatie in het aanbieden van speciale schildertechnieken die interieurdesign naar een hoger niveau tillen. Ze wil de particuliere markt echter beter bereiken dankzij een uitgekiende marketingstrategie die gericht is op inkomende en kwalitatieve leads. Hiervoor schreef ik een marketingplan met focus op leads via online marketing.

Nannic

Heist-op-den-Berg
Fabrikant van schoonheidsproducten
Nannic is een Belgische fabrikant van schoonheidsproducten. Het merk wordt in meerdere landen verkocht door distributeurs en via schoonheidssalons en is in Zweden ondertussen de meest verkochte 'beauty brand'. Hoewel het bedrijf snel groeit beseft het management dat de marketingprocessen niet mogen verwaarloosd worden. De merkidentiteit in de verschillende landen staat immers onder druk vanwege de versnippering aan lokale initiatieven. Wij tekenden een plan uit voor de internationale branding van Nannic, samen met gedetailleerde processen en quick-wins op vlak van communicatie (met website, webshop en social media voorop).

Rijmaran

Brugge
Speciaalzaak in motorhomes
Rijmaran is een speciaalzaak in caravans en motorhomes (mobilhomes). Het bedrijf acteert in een bijzonder concurrentiële omgeving waar (meestal grotere) concurrenten hevig adverteren en met promoties zwaaien. Hoe kan dit bedrijf - dat teert op een excellente klantenservice - zich duurzaam profileren en hoe moet ze de communicatie met klanten en prospects aanpakken? Vanuit deze strategische vragen bouwde ik een marketingplan op dat heldere en praktische antwoorden gaf. Ik gaf tips voor een doorgedreven positionering als 'good feel' bedrijf en tekende een gedetailleerde (digitale) communicatiestrategie uit.

Podopraktijk Geens-Vranken

Zonhoven
Podopraktijk
Podopraktijk Geens-Vranken wenste haar volledige communicatiebeleid kritisch onder de loep te nemen, met het oog op een strategische betere basis én een optimalisatie van het marketingbeleid naar klanten en prospects toe. Vooral de website baarde zorgen, evenals de andere digitale communicatietechnieken (zoals SEO en sociale media). Daarnaast wilden beide zaakvoerders beter scoren op gespecialiseerde technieken en wilden ze nichedoelgroepen beter aanspreken. Het marketingplan werd in de eerste plaats een grondige analyse en audit van de huidige aanpak, en reikte daar bovenop concrete verbeterpunten aan.

Differend

Kapellen
Renovatiebedrijf
Differend is de nieuwe naam van Vergimmo Reno. Het moederbedrijf Vergimmo had al jarenlang werk gemaakt van de groei van haar renovatiepoot. Om het sterker in de markt te zetten drong een verzelfstandiging van deze business unit zich op. Het management wou er tevens interieurvormgeving en -inrichting aan toevoegen. Er was echter nood aan duidelijke en dwingende strategische keuzes op vlak van merk, aanbod en verhaal om een professioneel marketingbeleid uit te rollen. Het marketingplan focuste op kwalitatieve leads, op offerte-ROI en op de meest optimale communicatiemix om met klanten en prospects te communiceren.

Arcor

Ronse
Maatwerkbedrijf
Accor is een maatwerkbedrijf (beschutte werkplaats) dat zich profileert als een dienstverlenende partner voor industriële toeleveringsbedrijven. Arcor wou haar sales- en marketingbeleid voortaan pro-actiever aanpakken en wou hiervoor een strategisch marketingplan schrijven dat de lijnen voor het marketingbeleid uitzet. De doelstellingen waarrond het marketingplan moest worden gebouwd waren een verhoging van de omzet en meer naambekendheid bij industriële grote bedrijven. Ze moest in de eerste plaats alle strategische beslissingen op vlak van businessmodel en communicatie bundelen, in kaart brengen en gedetailleerd motiveren. 

Soliver

Waregem
Fabrikant van isolerende beglazing
Soliver heeft - als fabrikant van isolerende beglazing - steeds geteerd op organische groei via bestaande klanten en markten. Het bedrijf kreeg het echter moeilijk om de omzet te handhaven, en miste de instroom van voldoende nieuwe klanten om de huidige overcapaciteit in te vullen. Het management wou dit counteren door de markt actiever te benaderen, waarbij gerichte marketingacties de voorkeur wegdroegen boven het inzetten van een sales manager. Het marketingplan werd een gedetailleerd plan van aanpak waarmee Soliver haar naambekendheid bij prospects en in nieuwe marktsegmenten zal opbouwen. 

BAOhouse

Antwerpen
Modulaire woningbouw
Boahouse is een fabrikant binnen de wereld van de ecologische, modulaire, betaalbare en duurzame woningbouw. Het bedrijf heeft een bijzonder innovatief concept ontwikkeld, waarmee ze de nationale en Europese markt van projectontwikkelaars wil benaderen. Ze wil bij hen een verhaal van ‘het nieuwe bouwen’ en ‘ecologische projectontwikkeling’ brengen binnen de marktsegmenten van studentenhuisvesting, kleine appartementen en zorgwoningen. Er werd op vlak van de communicatie een gedetailleerd plan van aanpak uitgeschreven, waarmee Boahouse haar naambekendheid bij projectontwikkelaars kan opbouwen. 

Bruyninckx vastgoed

Turnhout
Vastgoedkantoor
Bruyninckx vastgoed was al jarenlang een Century21-kantoor in Turnhout. Het kantoor had echter de beslissing genomen om de makelaarsgroep te verlaten en wou op eigen kracht een toekomstverhaal uittekenen. Een strategische marketingoefening en bijbehorend marketingplan moest het vertrek uit de Century-groep in goede banen leiden en diende structuren uit te zetten om haar positie in de regio Turnhout te versterken. De opzet van een eigen website en de lancering van nieuwe communicatietechnieken kregen veel aandacht in het marketingplan. Finaal werden ook acties ontwikkeld om de verhuis naar een nieuwe locatie te communiceren.

EDC

Kapellen
Bemiddelingsbureau
EDC is een bemiddelingsbureau voor koppels die gaan scheiden. Zaakvoerder Eric De Corte evolueerde doorheen de jaren van een eenmansbedrijf naar een gespecialiseerd bureau met diverse consulenten. Om de aanpak, de structuur en de communicatie met deze scheidingsconsulenten te professionaliseren zocht het bedrijf een professionele en ondersteunende marketingstrategie, bij voorkeur uitgeschreven in een helder en bruikbaar marketingplan. Ik heb tijdens diverse strategische workhops hun verhaal op scherp gezet en tekende een gedetailleerde communicatiestrategie uit die zowel online als offline technieken bevat. 

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy