LCPD

Bornem
Fotografie
LCPD is de fotostudio van Lieselotte Claessens, een fotografe gespecialiseerd in dierenfotografie, meer bepaald in het fotograferen van paarden en honden. Na een rebranding was het tijd om vorm te geven aan het marketingplan, aan de strategie om meer naambekendheid op te bouwen en om kwalitatieve leads te genereren. Het marketingplan moet rust, structuur en richting bieden zodat zij op een planmatige en consistente manier aan marketing kan doen. Het marketingplan heeft voor haar de richting uitgezet, samen met een gedetailleerde beschrijving van alle relevante acties die leads en fans zullen opleveren.

Jurisquare

Ronse
Juridische uitgeverij
Jurisquare is de grootste digitale juridische bibliotheek in België en wordt gebruikt door meer dan 17.500 juridische specialisten zoals advocaten of notarissen. Het bedrijf wou haar digitaal marketingbeleid optimaliseren en stapte met mij in een adviestraject dat heeft geleid tot een gedetailleerd draaiboek voor de nieuwe website en digitale satellieten zoals e-mail marketing, Google-optimalisatie of social media marketing. Het digitale marketing draaiboek diende voor het strategisch belangrijke websiteproject alle lijnen uit te zetten op vlak van design, content, UX, techniek, conversie en Google-optimalisatie zodat de ontwikkelaars concreet aan de slag konden.

Juweliers Casteur

Waregem
Juwelier
Juweliers Casteur is een high-end juwelier in het centrum van Waregem. In de periode van onze samenwerking wou het management een oplossing voor de tweespalt tussen een positionering als 'exclusieve juwelier' en een profilering als 'juwelier die jonge doelgroepen aanspreekt'. Binnen de strategische samenwerking werden verschillende scenario's ontwikkeld om beide positioneringen duurzaam en harmonisch met elkaar te verbinden. Er werden in het marketingplan 2 concepten weerhouden: 'Exclusive jewelry & watches' voor volwassenen en 'Young Collection' voor jongeren.

PCE

Antwerpen
Ingenieursbureau
PCE is een ingenieursbureau, gespecialiseerd in ECAD (Electrical Computer-Aided Design). Zaakvoerder Kurt Meganck wil het bedrijf upscalen naar een ECAD-bureau dat top-of-mind voor industriële bedrijven die op zoek gaan naar een tekenbureau voor CAD. Dat vraagt een behoorlijke switch in commerciële aanpak omdat een activiteit als consultant onder de koepel van een detacheringsbureau in weinig gelijkt op dat van een directe marktaanpak. Het nieuwe marketingplan, geschreven onder mijn begeleiding, fungeert momenteel als draaiboek voor alle marketingacties die het bedrijf een nieuwe identiteit moet geven. 

Damport

Brugge
Verzekeringskantoor
Damport is de nieuwe merknaam voor de fusie tussen de Brugse verzekeringskantoren Hoornaert en Group West. De naam verwijst naar de unieke ligging aan de Brugse Dampoort. Beide bedrijven vroegen mij een strategische oefening voor een nieuwe naam, samen met een stappenplan die de fusiecommunicatie in goede banen moest leiden. De samenwerking heeft geleid tot een snelle en definitieve keuze voor een nieuwe bedrijfsnaam en legde de basis voor een bijzonde geslaagde fusieoperatie waarbij bestaande klanten op een professionele manier werden geïnformeerd en uitgenodigd op het lanceringsevent.

Deltacorp

Lochristi
Bewakingsfirma
Deltacorp is een bewakingsfirma die qua businessmodel en marketingbeleid de switch wil maken van ‘event beveiliger’ naar ‘bewakingsbedrijf’. Daarbij wil ze focussen op statische bewaking zodat ze minder afhankelijk wordt van ‘tijdelijke’ opdrachten (meestal events). Bijzondere uitdagingen in de marketingstrategie zijn een bijsturing van het bedrijfsverhaal en het opzetten van digitale marketing: Deltacorp wordt te weinig gevonden via internet zoekopdrachten en krijgt quasi geen aanvragen via internet binnen. In het marketingplan werd daarom bijzondere aandacht gechonken aan inbound marketing en lead generation.

Argentor

Antwerpen
Trader in edelmetalen
Argentor is gespecialiseerd in de analyse, verwerking en trading van edelmetalen, waarbij de focus op de inkoop en de verkoop van goud, zilver en ander edelmetaal ligt. Het management wou haar interne commerciële processen optimaliseren en had behoefte aan een duidelijke visie op marketing en strategie. Een belangrijke doelstelling binnen dit geheel was het uitschrijven van een marketingplan dat als draaiboek voor de implementatie van het marketingbeleid tijdens de volgende jaren moest dienen. Het marketingplan heeft finaal structuur en cohesie in het marketingbeleid gebracht, dat voorheen vooral ad hoc verliep.   

Villa Madonna

Ronse
Eventlocatie
Villa Madonna is een uniek en beschermd kasteel voor business, filmopnames en fotoshoots. De eigenaars mikken op lokale bedrijven die opleidingen of events organiseren én op nationale opleidingsspelers die activiteiten in de regio Ronse organiseren. Ze vaarden echter blind op vlak van marketing en wisten niet goed hoe ze het concept succesvol in de markt konden plaatsen. Daarom zochten ze een marketingadviseur met relevante ervaring in het promoten van een eventlocatie. Finaal kregen ze concreet advies en een stappenplan dat gedetailleerd beschrijft hoe ze leads, offertes en contracten kunnen binnenhalen via marketing.

P. Nijs

Deinze
Restauratiebedrijf
P. Nijs staat voor 4 generaties restauratie-ervaring (dakwerk, metelwerk, schrijnwerk) van erfgoed en historische gebouwen. Die worden meestal via overheidsopdrachten opgestart, daarom was de rol van marketing tot op vandaag eerder beperkt. De toekomst brengt echter een scherper verhaal, een nieuwe type klanten (private doelgroepen), meer greep op beïnvloedende partijen (bv. architectenbureau’s), een hogere werfbelevenis en een sterkere profilering als producent van historische ramen. Het marketingplan werd helemaal geschreven rond de belofte 'Meesterlijk vakmanschap voor uitzonderlijk patrimonium'.

Mercury Flooring

Waregem
Fabrikant van vloerbedekking
Mercury Flooring is een productiebedrijf in vloerbedekking. Binnen de context van hun innovatiebeleid was er een ‘missing link’ tussen het productieverhaal en het salesverhaal, dat haarfijn moet vertellen hoe producten in bestaande en nieuwe markten worden gezet. Het bedrijf is sterk gefocust op groei, maar mist een planmatige aanpak om haar producten in de diverse marketingsegmenten te lanceren. Het marketingplan gaf een antwoord op 3 vragen: 1/ Hoe kunnen we het bestaande marktaandeel consolideren of laten groeien? 2/ Hoe zetten we nieuwe producten in de markt? en 3/ Hoe benaderen we een nieuw marktsegment?   

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy