Agimobel

Knokke
Vastgoed
Agimobel is een vastgoedkantoor in Knokke dat syndic, verkoop en (jaar)verhuur aanbiedt met een team van 5 vastgoed-professionals. Het management had het gevoel dat het bedrijf op vlak van marketing ‘ingeslapen’ was en nood had aan een inhaalbeweging ten opzichte van de collega’s. Vooral de digitale marketingstrategie moest dringend opgekrikt worden. Een tweede behoefte op vlak van marketing was het verhogen van de verkoop- en verhuuromzet, want die bleef al (te) lang stabiel. De weg naar het behalen van deze doelstellingen is gedetailleerd beschreven in het marketingplan en heeft geleid tot een grondige vernieuwing van de website.

Frans Demuynck

Sint-Eloois-Winkel
Toelevering non-food
Frans Demuynck is een toeleveringsbedrijf van non-food producten, gericht naar horecabedrijven en collectiviteiten (woon- en zorgcentra, ziekenhuizen, overheden, bedrijven, hotels en overal waar op een professionele manier een keuken gerund wordt). Op aanbeveling van Deloitte en binnen het kader van een marketingplan werden diverse marketingstrategieën bedacht en neergeschreven. Focus binnen het marketingplan werd het versterken van de communicatie rond haar strategische merken, het gerichter benaderen van de verschillende doelgroepen, de lancering van een huismerk en een rebranding binnen het kader van een nakende overname.

Husky Marketing Planner

Deurle
SAAS-software
Husky Marketing Planner is een project management tool voor marketingteams in grote bedrijven. Ze stroomlijnt voor hen de marketing- en mediaplanning. Ik schreef het marketingplan bij de lancering in 2015 en doe jaarlijkse updates van het marketingplan. Het businessmodel is in die verschillende jaren grondig bijgestuurd en ook het communicatieplan heeft een andere focus dan bij de start van het project. Momenteel ligt die focus op inbound marketing. Wat in de vele jaren echter onveranderd bleef: marketing staat volledig in functie van de creatie van leads waarmee sales aan de slag kan om een klant binnen te halen.

Aquilae

Gent
Netwerk verzekeringsmakelaars
Aquilae is een netwerk van 85 onafhankelijke verzekeringsmakelaars. Het netwerk was quasi ingeslapen op vlak van marketing en communicatie. Daarnaast was het merk nauwelijks aanwezig op het internet en was de communicatie met de leden ondergesneeuwd. Ik tekende een nieuwe en vernieuwende marketingaanpak uit, die helemaal is gebouwd rond het versterken van het merk via lokale ledenmarketing. De speerpunten van het marketingbeleid werden een eigen magazine, social media communicatie, een Google-vriendelijke website en diverse klantenevents. Hiermee moet het netwerk zich onderscheiden van andere spelers in de markt.

Selftech

Lede
Zelfbouwpakketten
Selftech is een challenger in de wereld van zelfbouwpakketten (electriciteit, domotica, ventilatie, sanitair, cv, vloerverwarming en inbraakbeveiliging) voor particulieren. Het management wou haar actuele marketingstrategie strategisch en operationeel verfijnen zodat ze zich met een uniek en onderscheidend verhaal positioneert tegenover haar (grotere) concurrenten. Het marketingplan heeft de basis gelegd voor een succesvolle implementatie in de praktijk, en is het draaiboek voor de volledige marketinguitvoering door het marketingbureau met focus op website, social media, SEO en een deelname aan de BIS-beurs.

Immo Van Middelem

Ternat
Vastgoedkantoor
Immo Van Middelem is een vastgoedkantoor dat onderscheidend is op de manier waarop ze doorheen de volledige customer journey (alle mogelijke contactmomenten met verkopers en kopers van vastgoed) een professionele klantbeleving biedt. Het kantoor is actief in de regio's Ternat en Dilbeek, in het Pajottenland nabij Brussel. Hun marketingstrategie focust voornamelijk op het verhogen van de inkomende leads van verkopers van vastgoed, zodat Immo Van Middelem haar vastgoedportefeuille kan vergroten. Sinds 2017 zorg ik elk jaar voor een update en optimalisatie van de marketingstrategie tijdens een strategische dag.

New Class Shipping

Zeebrugge
Expeditiebedrijf
New Class Shipping is een expeditiebedrijf, gespecialiseerd in overzees wereldwijd transport (vnl. export) van gekoelde en diepgevroren voeding. Het heeft tevens een douane-agentuur als zusterbedrijf, voor de import van voeding via de haven van Zeebrugge. Het bedrijf staat op een kantelpunt in haar groei, en wil haar interne sales- en marketingprocessen verbeteren. Daarbij moesten het merkenbeleid, het verhaal én de specialisatie binnen de voedingsindustrie, de doelgroepenbenadering én de externe profilering extra aandacht krijgen. Wij schreven binnen het marketingplan tevens een gedetailleerde communicatiestrategie uit.

CS Projects

Lokeren
Diamantzagen en -boren
CS Projects specialiseert zich in het aanbieden van diamantzagen en diamantboren aan professionelen uit de bouwsector, vooral aannemers. Het bedrijf wou haar volledige marketingbeleid grondig onder de loep nemen. Een strategische denkoefening heeft geleid tot vernieuwende inzichten en een strategische marketingaanpak. Op basis daarvan is de website volledig vernieuwd en werd het marketingbureau gebriefd in functie van consistentie in communicatie. Speerpunten in de communicatie zijn een hoge score in Google, content marketing ter inspiratie van klanten en prospects, social media posts en een e-nieuwsbrief.

WineWise

Antwerpen
Wijnopleidingen
WineWise biedt wijnopleidingen aan voor wijnprofessionals in België en Nederland. De opleidingen worden zowel online als klassikaal aangeboden en kunnen (binnen een abonnementsformule of) à la carte gevolgd worden. Dit bedrijf is van oudsher een offline speler die focust op klassikale opleidingen. De impact van de diverse lockdowns in 2020 heeft het bedrijf versneld doen investeren in een online opleidingenaanbod. De uitdaging binnen de nieuwe marketingstrategie van WineWise bestaat erin om de nieuwe diensten (eigen online cursussen) naadloos te verweven met de bestaande opleidingen.

Haers Metaalhandel

Assenede
Metaalhandel
Haers Metaalhandel is een groothandel voor aannemers en constructiebedrijven. Zij bieden metalen of stalen profielen, buizen, balken en bouwstaal aan. Daarnaast hebben ze een groot assortiment bevestigingsmateriaal en beschikken ze over een eigen atelier voor het boren, ponsen, lassen en zagen van metaal. Dit bedrijf had vroeger met marketing weinig binding, omdat ze enkel constructiewerken in metaal deden. De omslag in hun businessmodel en verdienmodel vereist echter wel een professionele en consistente marketingaanpak. Ik schreef voor hen een gedetailleerd marketingplan uit waarmee de office manager concreet aan de slag kon.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy