Vandenborre Kitchen Roeselare

Roeselare
Keukenspeciaalzaak
Vandenborre Kitchen is een franchiseconcept voor keukenspeciaalzaken. De vestiging in Roeselare kwam bij mij aankloppen voor een marketingaudit die oplossingen moest formuleren om hun lokale marketing te optimaliseren in functie van meer traffic naar de winkel. Hoewel elke keukenwinkel nationaal ondersteund wordt, bleken er toch heel wat marketingtechnieken beschikbaar waarmee we op lokaal niveau de naambekendheid vergroten, het netwerk uitbreiden, het aantal bezoekers aan de showroom verhogen én de klantentevredenheid omzetten naar reviews en naar aanbevelingen. 

Opuro

Merchtem
Droogkuis
Opuro is als droogkuis een specialist in textielreiniging en heeft 5 winkels in en rond Brussel. Het marketingplan bood een antwoord op de vraag 'Hoe kunnen we ons succesvol herpositioneren in een krimpende markt van 'droogkuis voor kledij'? We tekenden een marketingstrategie uit die het bedrijf in verschillende stappen laat innoveren met nieuwe diensten (bv. het reinigen van interieurtextiel) en in nieuwe markten (zoals droogkuis voor bedrijven). Binnen het marketingplan werd een bijzondere focus gelegd op het uitbouwen van een gedegen digitaal marketingbeleid, één van de prioritaire uitdagingen van het bedrijf.

Nomads

Gent
Uitgeverij
Nomads is een nieuwe uitgeverij die zich focust op het aanbieden van een complete digitale beleving rond roadtrips in Europa. De rol van marketing voor dit project is het uitbouwen van een Europees merk dat haar voet kan zetten naast gevestigde uitgeverijen in de reissector. Ik heb rond het businessidee een strategie geschreven met een onderscheidend verhaal als basis, versterkt met een doorgedreven digitale communicatiestrategie waarbij de website, de webshop, scoren in Google, social media, social advertising en e-news voorop stonden. Dit is een 100% digitaal gedreven concept, aangedreven door een 100% digitaal gedreven marketingstrategie.

Frontstage

Kortrijk
Eventbureau
Frontstage is een nieuw eventbureau, opgericht door professionals uit de muziekwereld. Zij brengen een concert- of festivalbeleving naar bedrijfsevents waar medewerkers of zakelijke relaties met elkaar netwerken. Het toevoegen van een muzikale beleving op een bedrijfsevent verhoogt immers de waarde en de beleving voor de deelnemers. Ik ben de marketingplan opdracht begonnen met een businessidee en heb dit stapsgewijs vertaald naar een concreet businessmodel en communicatieplan dat inspeekt op concrete behoeften in de markt en waar een duurzaam verdienmodel kan rond gebouwd worden. 

Elisabeth

Brussel
Chocolatier
Elisabeth is een 'collectioneur d'artisans' voor Belgische premium chocolade, snoep en zoetigheden. Via moderne marketing wil ze meer traffic naar haar winkels in Brussel (5), Brugge, Antwerpen en Parijs én naar haar webshop genereren. Vanaf de start van de strategische samenwerking heb ik in het marketingplan bijzondere focus gelegd op het versterken van de digitale marketingcommunicatie via multimediale campagnes, als tegengewicht voor korte-termijn acties. Het marketingbeleid is op vandaag helemaal gebouwd rond een combinatie van branding campagnes en performance campagnes die zorgen voor verkoop via de winkels, de webshop en via B2B-verkoop.

Calimero Group

Kortrijk
Investeringsgroep
Calimero Group is een investeringsgroep die zowel kapitaal als managementbegeleiding aanbiedt voor beloftevolle KMO's. Haar marketing moet het bedrijf een sterke en onderscheidende positie opleveren in de wereld van private equity, groeikapitaal en family offices. Er zijn veel spelers die een geldelijke investering aanbieden, net zoals er veel spelers zijn die managementondersteuning bieden. Weinigen bieden echter de combinatie aan. Ik schreef het marketingplan waarbij dit innovatieve businessidee vertaald werd naar een tastbaar businessmodel. Daarna fungeerde ik als marketing advisor bij de uitbouw van het interne marketingteam.

Steen Food Masters

Ichtegem
Groothandel in voeding
Steen was sinds de oprichting een groothandel in food products (vleeswaren, verse voeding en voedingsgerelateerde producten). Het bedrijf wou haar imago van ‘vleeswarengroothandel’ van zich afschudden, wenste e-commerce als extra verkoopkanaal in te zetten en zag de toegevoegde waarde van haar verkopers binnen de commerciële organisatie evolueren naar een adviserende rol voor de klanten. Samen met het management tekende ik een toekomstverhaal uit dat van de vleesgroothandel een 'groothandel in voeding voor food professionals' heeft gemaakt. Steen Food Masters was geboren en is op vandaag een 'groothandel mét advies' voor food professionals.

Renoffice

Kortrijk
Renovatie
Renoffice is een renovatiebedrijf dat permanent meer dan 300 verbouwingsprojecten coördineert. Marketing is voor dit groeibedrijf een belangrijke hefboom op weg naar meer leads, meer offertes, meer projecten en een groter werkgebied. Ik begeleidde dit bedrijf reeds in 2013 bij de opstart en heb in 2022 een nieuw groeiplan geschreven. Centraal in het groeiplan stond een hertekening van de digitale marketingstrategie. Deze heeft geleid tot een nieuwe website, een bredere kijk op online advertising (intrede van social advertising bovenop SEA) en heeft de content marketing nieuw leven ingeblazen waardoor Renoffice een renovatie-autoriteit geworden is. 

Vens Schilderwerken

Waasmunster
Schildersbedrijf
Het management stapte bij mij binnen onder de merknaam 'Kurt Vens' en werd na het marketingplan 'Vens Schilderwerken'. Een rebranding was slechts één van de oplossingen op weg naar een professioneler imago en de ambitie om het bedrijfsverhaal dichter bij de B2B-markt te plaatsen. Ik heb het businessmodel grondig geaudit en gaf concreet advies om de rebranding van het bedrijf te implementeren. Aansluitend gaf het marketingplan sturing voor leads, offertes en omzet bij zowel particulieren als KMO's. Tot slot schreef ik concrete overnamecommunicatie uit binnen het kader van een overname van een ander schildersbedrijf.

Mapeco

Turnhout
Groothandel in bouwgereedschap
Mapeco is een groothandel in bouwgereedschap met winkels in Turnhout, Wommelgem, Vilvoorde en Kamthout. Onder het label 'Het beste voor de vakman' biedt ze topmerken als Stihl, Makita of DeWALT aan. Recent heb ik voor de 4e maal het marketingplan op scherp gezet, voortbouwend op de actuele marketingstrategie en op de evoluties in de markt. Nieuw in het meest recente marketingplan was meer aandacht voor online verkoop en meer naambekendheid voor de nieuwe winkel in Wommelgem. Het nieuwe marketingplan focust quasi volledig op digitale marketing technieken, gecombineerd met events en campagnes in de verkooppunten.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy