Dit webinar is reeds afgelopen
Peter Desmyttere
Webinar

Businessmodel innovatie voor KMO’s

Het businessmodel van een KMO heeft nog een gemiddelde levensduur van 5 jaar. Dan is het aan vernieuwing of innovatie toe. Nieuwe producten of diensten, nieuwe marktsegmenten of een andere concurrentiële positionering in de markt dringen zich dan op. In theorie wordt een businessmodel best pro-actief geïnnoveerd, maar in de praktijk wachten té veel KMO’s tot ze gedwongen worden om hun businessmodel aan te passen door nieuwe wetgeving, een economische crisis of onhoudbare concurrentie. Dit webinar toont een praktisch stappenplan voor KMO’s die hun businessmodel kritisch tegen het licht willen houden en geeft concrete handvatten om het businessmodel subtiel of ingrijpend te innoveren.   

Het webinar wordt geleid door Peter Desmyttere, zaakvoerder bij Desmyttere. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij het strategisch begeleiden van KMO’s deelt hij graag zijn ervaring en inzichten via 45’ webinars. In drie kwartier krijg je inspiratie en energie om jouw marketingbeleid beter te maken.

Dit webinar richt zich tot zelfstandigen, ondernemers en KMO-zaakvoerders die beseffen dat hun businessmodel niet het eeuwige leven heeft en willen leren hoe ze hun businessmodel kunnen innoveren.

In dit webinar leer je:

  • alle ingrediënten van het businessmodel voor KMO’s
  • 4 veel voorkomende businessmodel innovatie technieken 
  • hoe je een businessmodel kritisch kunt analyseren
  • voorbeelden van succesvolle businessmodel innovaties
  • criteria voor een geslaagde innovatie van het businessmodel

Deelnemers aan het webinar kunnen eventuele vragen vooraf doorsturen. Tijdens en na het webinar is tevens ruimte en tijd om vragen te stellen.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy