In onze podcast 'Marketing Masters' gaan we in gesprek met marketing experten. Onze gasten zijn experten in hun vakgebied, in één specifiek segment van het brede marketingspeelveld.
We gaan in de gesprekken op zoek naar concrete tips en technieken die bruikbaar zijn in een context van 'Marketing voor de KMO' en polsen naar marketingtrends die impact hebben op het commercieel beleid binnen een KMO.
In onze podcast ‘Marketing Masters’ hadden we een gesprek met Christel Dequinnemaere, een videomarketing expert. Zij werkt bij het videomarketing bedrijf Motcha en geeft opleidingen over videomarketing. In deze podcast leer je het échte belang van videomarketing voor een KMO kennen, maar krijg je ook tips hoe je eraan begint, hoe je het in de praktijk vertaalt en wat je vooral niet moet doen.
Lees verder
In onze podcast ‘Marketing Masters’ hadden we een gesprek met Dries Van haver en Pieter Langeraert van Wisefools, 2 marketing experten op het gebied van Experience Design.
Lees verder
Evelien Vanhauter spreekt met Peter Desmyttere over de trends voor KMO-marketing in 2023. Peter is marketing consultant en zaakvoerder van Desmyttere Marketing. In deze podcast leer je waarom een sterk verhaal belangrijker is dan ooit, hoe je digitale marketing kan versterkt worden, waarom er (weeral) meer aandacht naar je website moet gaan en word je overtuigd om in 2023 meer in te zetten op videomarketing. Na deze podcast ben je helemaal klaar om je marketingstrategie voor 2023 op scherp te zetten.
Lees verder
Peter Desmyttere spreekt met Jeroen Wils over reputatie, het resultaat van alle ervaringen die mensen met jou of je bedrijf hebben. Hij is auteur van het boek 'De reputatiecoach', een vlot leesbaar boek dat komaf maakt met het cliché dat een goede reputatie maakbaar is via communicatie of marketing. In deze podcast leer je het échte belang van reputatie voor een KMO kennen, maar krijg je ook tips hoe je met reputatiemanagement begint, hoe je het in de praktijk vertaalt en wat je moet doen als je reputatie aangevallen wordt, bv. door negatieve reviews.
Lees verder
Peter Desmyttere spreekt met Anne Guffens (Begeuren) over geurmarketing, een onderbelicht aspect van experience marketing. De juiste geur zorgt voor een optimale customer experience en kan gemiddeld tot 7% meer omzet leiden.
Lees verder
Peter Desmyttere spreekt met Reinout Van Zandycke (Exposure) over 'Nudging', een nieuwe stroming binnen de marketingwereld. Het is een kruising tussen marketing en psychologie en bestudeert hoe je klanten en prospects een figuurlijk duwtje in de rug kunt geven tijdens een beslissingsproces.
Lees verder