Peter Desmyttere spreekt met Jeroen Wils over reputatie, het resultaat van alle ervaringen die mensen met jou of je bedrijf hebben. Hij is auteur van het boek 'De reputatiecoach', een vlot leesbaar boek dat komaf maakt met het cliché dat een goede reputatie maakbaar is via communicatie of marketing. In deze podcast leer je het échte belang van reputatie voor een KMO kennen, maar krijg je ook tips hoe je met reputatiemanagement begint, hoe je het in de praktijk vertaalt en wat je moet doen als je reputatie aangevallen wordt, bv. door negatieve reviews.
Lees verder
Peter Desmyttere spreekt met Anne Guffens (Begeuren) over geurmarketing, een onderbelicht aspect van experience marketing. De juiste geur zorgt voor een optimale customer experience en kan gemiddeld tot 7% meer omzet leiden.
Lees verder
Peter Desmyttere spreekt met Reinout Van Zandycke (Exposure) over 'Nudging', een nieuwe stroming binnen de marketingwereld. Het is een kruising tussen marketing en psychologie en bestudeert hoe je klanten en prospects een figuurlijk duwtje in de rug kunt geven tijdens een beslissingsproces.
Lees verder
Peter Desmyttere spreekt met Frederik Vermeire van Wiseo over SEO, de zogenaamde 'Search Engine Optimization' of zoekmachine optimalisatie. Je maakt kennis met de 3 pijlers onder een succesvol SEO-beleid, je leert waarom je website absoluut ‘mobile friendly’ moet zijn en je krijgt tips voor zoekwoorden-onderzoek. Ook het belang van links naar je website, van het updaten van je bestaande content én van een sterke homepage komen aan bod. Een aanrader voor iedereen die meer wil leren over SEO voor de KMO.
Lees verder
Elk bedrijf heeft een permanente instroom van nieuwe klanten nodig, anders komt het - vroeg of laat - in de problemen. Maar hoe je dat, onbekenden en prospects overtuigen om klant bij je te worden? En hoe doe je dat zonder gebruik te moeten maken van onrendabele prospectie of agressieve advertentietechnieken? Het antwoord schuilt in marketing, in de juiste marketingstrategie die je consistent en professioneel uitrolt. Professionele marketing die consistent wordt uitgevoerd overtuigd prospects omdat ze bewust voor jouw bedrijf, product of dienst kiezen. Meer zelfs, ze zorgt er voor dat bestaande klanten ook nieuwe klanten aanbrengen dankzij aanbevelingen binnen hun netwerk.
Lees verder
Een nieuw product of een nieuwe dienst lanceren, een nieuwe markt betreden of een nieuw concept naar de markt brengen: het vraagt niet alleen geduld en volharding, het vereist ook een bijzondere strategische flexibiliteit waarbij de ‘ideale’ marketingstrategie een niet-aflatende zoektocht is tot het project stevig in de markt staat en het businessmodel doorontwikkeld is. Strategische en operationele marketingbeslissingen kunnen in een go-to-market fase het verschil betekenen tussen falen, overleven of succesvol in de markt staan.
Lees verder
Marketinginspiratie nodig? Abonneer op onze nieuwsbrief.