Inspiratie

Opleiding
Zo schrijf je een marketingplan

Ondernemers bouwen hun marketingbeleid té vaak rond ad-hoc acties die weinig samenhang kennen. Dat werkt niet. Hét alternatief is om marketing te benaderen vanuit een planmatige insteek. Want zonder plan is elke vorm van marketing een op zichzelf staande actie, een losse flodder die vaker mislukt dan raak schiet. Met de nodige basiskennis van marketing planning kan elke ondernemer de basis leggen voor een consistente en planmatige marketingaanpak die garant staat voor marketingsucces. 

Lees verder

Opleiding
KMO-marketing in de praktijk

Ondernemers en KMO's zijn doeners, dat is alom bekend. Maar ondernemen ze ook slim, op basis van een heldere en uitgekiende marketingstrategie? Dat is een spiegel die elke KMO zichzelf af en toe moet voorhouden. In deze snel evoluerende wereld is de succesvolle marketingaanpak van gisteren helemaal geen garantie meer dat de toekomst verzekerd is. Integendeel, KMO's dienen steeds flexibeler en strategischer met marketing om te gaan. En daarbij is kennis van marketingstrategie één van de sleutels om wendbaar en succesvol te blijven. 

Lees verder

Opleiding
Product marketing voor KMO's

Elk product doorloopt de wetten van ‘Product Life Cycle Management’, het beheer van een productlevenscyclus. Wie daar tegen zondigt zal zijn product niet of moeizaam gelanceerd krijgen, zal weinig of geen groei kennen of zal te kampen hebben met een vroegtijdig verval van het product. Het is voor KMO's essentieel dat ze de strategie achter een succesvolle productlevenscyclus kennen, beheersen en consistent toepassen. Alleen dan zullen ze hun product duurzaam in de markt zetten.

Lees verder

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy