Webinar
Zero budget Marketing

“Ik heb geen budget voor marketing.” Het is het perfecte excuus voor KMO’s om niet te investeren in marketing en communicatie. Maar … moderne marketing is helemaal geen zaak meer van veel budget. Wel van consistent, planmatig en professioneel tijd investeren in de juiste kanalen en technieken waarmee je de juiste klanten bereikt. Denk hierbij SEO, social media, e-mail marketing, PR, networking, partnerships of mond-tot-mond reclame. Mogelijkheden zat om met nul euro budget een professioneel marketingbeleid op te zetten. Geen excuses meer. Elke ondernemer of KMO heeft professionele marketing nodig en dat heeft geen budgettaire struikelblok. Enige voorwaarde is tijd, passie en … kennis van de juiste marketingtechnieken.     

Lees verder

Nieuws
De 8 fundamenten van Zero Budget Marketing

“Ik heb geen budget voor marketing.” Het is het perfecte excuus voor KMO’s om niet te investeren in marketing en communicatie. Maar … moderne marketing is helemaal geen zaak meer van budget. Wel van consistent, planmatig en professioneel tijd investeren in de juiste kanalen en technieken waarmee je de juiste doelgroep(en) bereikt. Een Google-geoptimaliseerde website, inspirerende social media posts, klantgerichte videomarketing, slimme netwerking, partnerships of mond-tot-mond reclame: mogelijkheden zat om met nul euro budget een professioneel marketingbeleid op te zetten en uit te bouwen. Geen excuses meer. Elke ondernemer of KMO heeft professionele marketing nodig en dat heeft geen budgettaire struikelblok. Enige voorwaarde is tijd, passie en … kennis van de juiste marketingtechnieken. In dit artikel schets ik de 8 fundamenten van marketing zonder budget, van marketing die enkel tijd kost, van marketing die geen geld vraagt. Maar wel verduveld efficiënt en rendabel is.

Lees verder

Nieuws
Hoe meet je de resultaten van marketing?

Wat heeft marketing ons dit jaar opgebracht? Deze vraag brandt op de lippen van heel wat ondernemers die geld en tijd in marketing investeren. Het is super belangrijk om een antwoord op deze vraag te krijgen, anders vaar je blind op vlak van marketinginvesteringen. Maar welke marketingresultaten zijn relevant en hoe meet je het effect van marketing? Daar wil ik in dit artikel een antwoord op geven. Ik vertel je welke marketingresultaten of marketing KPI’s (Key Performance Indicators) het meest gemeten worden, waar de meeste marketingdata schuilt die je wil meten én hoe je marketingresultaten visueel maakt in functie van analyse en rapportering. Meten is weten, luidt het gezegde. Dat geldt des te meer voor marketing, waar dankzij de dominantie van digitale marketing quasi elke vorm van marketingacties meetbaar geworden zijn.

Lees verder

Nieuws
Wat is het verschil tussen marketing, communicatie en reclame?

De termen marketing, communicatie en reclame worden bij ondernemers en KMO’s vaak verkeerd geïnterpreteerd. Nochtans is het belangrijk om het verschil goed te kennen. Een marketingbureau doet immers niet hetzelfde als een reclamebureau. Of kan een KMO wel stellen ‘we geloven niet in reclame’, terwijl ze professioneel met marketing en communicatie bezig is. Nog eentje: een communicatieplan of communicatiestrategie kan helemaal gebouwd zijn rond digitale communicatie terwijl ze geen reclame bevat. Volg je nog? Het verschil is niet zo moeilijk hoor. Ik schets het hieronder even kort en duidelijk, zodat je het nooit meer vergeet.

Lees verder

Nieuws
Welke talenten moet een KMO marketing manager hebben? 

Marketing managers in KMO’s zijn in weinig te vergelijken met collega’s in grote bedrijven. Die laatste werken hoofdzakelijk in marketing teams waarbij elke marketeer een specialisatie heeft. Marketeers in een KMO werken meestal alleen en zijn manusjes-van-alles. Dat hoeft echter helemaal geen nadeel te zijn want net die veelzijdigheid maakt marketing in een KMO interessant. Is de samenwerking met management en (sales)collega’s ook nog eens optimaal? Dan is marketing management in een KMO dé droomjob voor marketeers die veelzijdig zijn en graag zelfstandig werken. KMO-marketeers hebben daarom meestal een senior profiel met meerdere jaren relevante ervaring met KMO-marketing.

Lees verder

Webinar
Zo maak je van klanten ambassadeurs

Tevreden klanten zijn waardevol, maar loyale klanten zijn onbetaalbaar voor een KMO-business. Toch blijven KMO’s in verhouding meer investeren in het binnenhalen van nieuwe klanten dan in het loyaal maken van bestaande klanten. In economisch moeilijke tijden gaan prospects echter nog meer leunen op aanbevelingen binnen hun netwerk en zijn ze ongevoeliger voor opdringerige reclame door KMO’s. Het is dus belangrijk dat jouw bestaande klanten hun netwerk enthousiast maken voor jouw producten en diensten. Klanten worden echter niet zomaar een ambassadeur voor je bedrijf. Daar is een uitgekiende strategie voor nodig en die leer je in dit webinar. Ze toont praktische en resultaatgerichte technieken om veel mond-tot-mond reclame via bestaande klanten te krijgen.

Lees verder

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy