Inspiratie

Webinar
Businessmodel innovatie voor KMO’s

Het businessmodel van een KMO heeft nog een gemiddelde levensduur van 5 jaar. Dan is het aan vernieuwing of innovatie toe. Nieuwe producten of diensten, nieuwe marktsegmenten of een andere concurrentiële positionering in de markt dringen zich dan op. In theorie wordt een businessmodel best pro-actief geïnnoveerd, maar in de praktijk wachten té veel KMO’s tot ze gedwongen worden om hun businessmodel aan te passen door nieuwe wetgeving, een economische crisis of onhoudbare concurrentie. Dit webinar toont een praktisch stappenplan voor KMO’s die hun businessmodel kritisch tegen het licht willen houden en geeft concrete handvatten om het businessmodel subtiel of ingrijpend te innoveren.   

Lees verder

Blog
Wat is het verschil tussen een marketingconsultant, een marketingadviseur en een marketingcoach?

KMO's hebben op strategische omslagmomenten soms nood aan een extern klankbord. Als de strategische omslag een impact heeft op het marketingbeleid, dan is het aangewezen om een marketingklankbord te zoeken. Maar wat is dat, een marketingklankbord? Een marketingadviseur, een marketingconsultant of toch eerder een marketingcoach? "Dat is toch allemaal hetzelfde", hoor ik je nu denken. Een beetje wel, maar toch helemaal niet. In dit artikel som ik de belangrijkste verschillen tussen marketingconsultants, marketingadviseurs, en marketingcoaches op. 

Lees verder

Blog
Marketing manager in een KMO: kameleon gevraagd

KMO's die voor het eerst een marketing manager willen aanwerven, die stoten tegen nogal wat dilemma’s aan. Moet de kandidaat jong of ervaren zijn? Heeft hij/zij kennis van de sector nodig of niet? Willen we een generalist (een allround marketeer) of een specialist (bv. in digitale marketing)? Het uitgangspunt van KMO's is niet zelden 'een ervaren marketeer met kennis van de sector'. In theorie zou dat de hoogste kans op snel resultaat moeten bieden. Dat is echter een eenzijdige benadering van marketing management. Ervaring en kennis van de sector is een pluspunt, maar dat houdt weinig of geen rekening met de evoluties in het marketingvak. De vraag 'Zoeken we een expert of willen we een allrounder?' is minstens even relevant. Ik zet in dit artikel de beide opties even tegen elkaar af.

Lees verder

Webinar
10 technieken voor méér leads

Elke sales geörienteerde organisatie heeft een continue instroom aan leads nodig. Ze zijn de brandstof voor inside sales, account managers, vertegenwoordigers, webshops of web-applicaties. Zonder nieuwe leads droogt de sales pipeline op, stijgt de druk op marketing en laten verkopers zich verleiden tot (onrendabele) koude prospectie. Dit webinar toont het volledige scala aan technieken waarmee KMO’s via moderne marketing een permanente stroom leads kunnen genereren. Ze focust niet eenzijdig op online advertising, dé uitverkoren techniek van vele digitale bureaus, maar presenteert een multimediale aanpak op vlak van lead generatie. Het webinar besluit met een overzicht van interessante tools voor lead generatie en lead management.    

Lees verder

Webinar
Zero budget Marketing

“Ik heb geen budget voor marketing.” Het is het perfecte excuus voor KMO’s om niet te investeren in marketing en communicatie. Maar … moderne marketing is helemaal geen zaak meer van veel budget. Wel van consistent, planmatig en professioneel tijd investeren in de juiste kanalen en technieken waarmee je de juiste klanten bereikt. Denk hierbij SEO, social media, e-mail marketing, PR, networking, partnerships of mond-tot-mond reclame. Mogelijkheden zat om met nul euro budget een professioneel marketingbeleid op te zetten. Geen excuses meer. Elke ondernemer of KMO heeft professionele marketing nodig en dat heeft geen budgettaire struikelblok. Enige voorwaarde is tijd, passie en … kennis van de juiste marketingtechnieken.     

Lees verder

Blog
De 8 fundamenten van Zero Budget Marketing

“Ik heb geen budget voor marketing.” Het is het perfecte excuus voor KMO’s om niet te investeren in marketing en communicatie. Maar … moderne marketing is helemaal geen zaak meer van budget. Wel van consistent, planmatig en professioneel tijd investeren in de juiste kanalen en technieken waarmee je de juiste doelgroep(en) bereikt. Een Google-geoptimaliseerde website, inspirerende social media posts, klantgerichte videomarketing, slimme netwerking, partnerships of mond-tot-mond reclame: mogelijkheden zat om met nul euro budget een professioneel marketingbeleid op te zetten en uit te bouwen. Geen excuses meer. Elke ondernemer of KMO heeft professionele marketing nodig en dat heeft geen budgettaire struikelblok. Enige voorwaarde is tijd, passie en … kennis van de juiste marketingtechnieken. In dit artikel schets ik de 8 fundamenten van marketing zonder budget, van marketing die enkel tijd kost, van marketing die geen geld vraagt. Maar wel verduveld efficiënt en rendabel is.

Lees verder

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy