Inspiratie

Blog
Wat is het verschil tussen copywriting en content marketing?

Nietszeggende verhalen, slordige teksten of gewoonweg tekstfouten zijn onvergeeflijk voor KMO’s die professioneel willen communiceren. Inspirerend schrijven is echter niet voor iedereen weggelegd. Als ondernemer of zaakvoerder van een KMO is het helemaal niet evident om boeiende teksten te schrijven die het hoofd en het hart van de klant raken. Echter: het belang van professionele teksten in marketing is belangrijker dan ooit.

Lees verder

Webinar
Nooit meer omzetverlies

Dit webinar vertrekt van het gegeven dat externe bedreigingen integraal deel uitmaken van ondernemen. Corona, Brexit, een economische crisis, nieuwe wetgeving, milieurampen, terroristische aanslagen, personeelsproblemen, ziekte, ongeval, onhaalbare concurrentie, … ondernemers acteren op een mijnenveld van externe bedreigingen. In dit webinar brengt Peter Desmyttere echter een positieve boodschap: elke onderneming kan zich wapenen  tegen dergelijke externe bedreigingen en kan sterker uit gelijk welke crisis komen. De ervaren docent staaft dat met inspirerende voorbeelden, handige tools en een innovatieve kijk op ondernemen. Dit webinar is een must voor elke ondernemer die nooit meer werkloos wil toekijken door overmacht. Met de aangereikte technieken leg je de basis voor ‘Nooit meer omzetverlies’.

Lees verder

Blog
Inhaken op gebeurtenissen in communicatie, mag dat?

Inhaakcommmunicatie of inhaakadvertenties (de zogenaamde ‘top topical’) spelen in op actuele gebeurtenissen in de maatschappij. Het creatief proces ervan is boeiend en uitdagend, omdat je de link maakt tussen een opmerkelijke actualiteit en een commerciële boodschap. Kerstmis, Pasen of Moederdag zijn voorbeelden van gebeurtenissen waar je in communicatie op kunt 'inhaken'. Maar wist je dat er ook een dikke truiendag, een werelddierendag of een internationale museumdag bestaat? De afgelopen jaren is het gebruik van inhakers in social media communicatie dan ook behoorlijk toegenomen. 

Lees verder

Blog
De 13 meest voorkomende verdienmodellen

Een verdienmodel vertelt hoe een bedrijf geld uit de markt haalt. Of anders gesteld: via welke inkomstenstromen de omzet van een bedrijf tot stand komt. En dat proces kan variëren van kinderlijk eenvoudig tot behoorlijk ingewikkeld. In dit artikel schets ik de 13 meest voorkomende verdienmodellen. Een verdienmodel wordt vaak verward met prijszetting, maar dat vertelt eerder hoe een product of dienst haar prijs krijgt. Ondernemers en KMO's onderschatten vaak de mogelijkheden die de verschillende verdienmodellen hun bieden en blijven al te lang steken op hun vertrouwd businessmodel. Maar de wereld verandert snel en de concurrentie staat niet stil. Belangrijk dus om je verdienmodel tijdig kritisch onder de loep te nemen. 

Lees verder

Blog
9 marketingtechnieken voor méér leads

Elke sales geörienteerde organisatie heeft een continue instroom aan leads nodig. Ze zijn de brandstof voor inside sales, account managers, vertegenwoordigers, webshops of web-applicaties. Zonder nieuwe leads droogt de sales pipeline op, stijgt de druk op marketing en laten verkopers zich verleiden tot (onrendabele) koude prospectie. In disartikel beschrijf ik 10 concrete technieken waarmee KMO’s via moderne marketing een permanente stroom leads kunnen genereren. Ze focust niet eenzijdig op online advertising (dé uitverkoren techniek van vele digitale bureaus) maar presenteert een multimediale aanpak op vlak van lead generatie. Het artikel besluit met een overzicht van interessante tools voor lead generatie en lead management.

Lees verder

Blog
Drie methodes om de (juiste) prijs te bepalen

Prijszetting is zonder twijfel één van de moeilijkste strategische oefeningen die ondernemers voor hun kiezen krijgen bij het bepalen van hun commercieel- of marketingbeleid. Elk product of elke dienst heeft immers een prijs. Zelfs ‘gratis’ is een strategische prijsbeslissing, waarbij de prijs bewust op nul wordt gezet. En jij? Kan jij motiveren hoe jouw prijs tot stand komt? Voor vele ondernemers luidt het antwoord ‘Nee’. Dat betekent dat hun prijzen met de natte vinger worden bepaald. Zonde toch? Hoog tijd dus om de drie meest gebruikte systemen achter prijszetting nader te bekijken. 

Lees verder

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy