Nieuws
Geurmarketing zet klantervaring en verkoop op een hoger niveau

Recent had ik een gesprek met aromatherapeute Anne Guffens, een experte in geurmarketing. Geur is, net als licht, geluid, gevoel of visuele prikkels een belangrijk aspect in de communicatie met klanten en prospects. Een slechte of verkeerde geur tijdens een koopmoment zorgt voor verlies aan klantbeleving, benadrukt de geurmarketing experte, iets wat we in deze belevenismaatschappij absoluut willen vermijden. Het inzetten van specifieke geuren om meer beleving en meer resultaat te bereiken is een techniek die op vandaag ook voor KMO’s haalbaar is geworden en niet langer een exclusiviteit is van de grote merken. Heb je een winkel, een showroom, een kantoor of een vrij beroep? Geurmarketing zorgt voor de juiste emotie en voor betere resultaten.

Lees verder

Nieuws
10 SEO-tips waar elke KMO mee aan de slag kan

Elke KMO droomt van een hoge score in de zoekmachine van Google wanneer prospects op zoek gaan naar hun product of dienst. Wie er in slaagt om via SEO (Search Engine Optimization) hoog te staan in de organische resultatenlijst in Google, die neemt een voorsprong op concurrenten en zorgt voor gratis traffic naar de website. 

Lees verder

Nieuws
Bloovi Entrepreneurs Summit zet KMO’s in 2 dagen klaar voor de toekomst

De druk op ondernemers en KMO’s neemt toe door allerlei externe uitdagingen en bedreigingen. De nood aan tips, advies en inspiratie om beter en slimmer te ondernemen neemt dus toe. De ondernemers-community Bloovi organiseert daarom een nieuw en ambitieus congres op 8 en 9 september 2022.

Lees verder

Nieuws
Nudging doet prospects sneller beslissen

Nudging is een nieuwe stroming binnen de marketingwereld. Het hoort thuis onder de grote koepel van de gedragswetenschap, die bestudeert hoe het menselijk gedrag kan worden beïnvloed. Maar het hoort ook thuis onder de koepel van de psychologie en de neuromarketing, een groeiende beweging die onderzoekt hoe menselijk gedrag via marketingtechnieken positief kan worden beïnvloed. Dit raakt natuurlijk de kern van wat marketing is, namelijk ‘alles wat er voor kan zorgen dat mensen voor jou kiezen, en niet voor een ander’. De beste definitie voor een nudge is ‘een figuurlijk duwtje in de rug’. Nudging helpt om onbewust gedrag te sturen in de richting die wij willen. Nudging vertrekt vanuit de idee dat door een keuze aantrekkelijker te maken je beter overtuigt en gedrag positief stuurt.

Lees verder

Nieuws
Negatieve reviews zijn goud waard

De doorsnee ondernemer schiet in een kramp als zijn/haar bedrijf een negatieve recensie of review krijgt op Google of Facebook. Wel: dat hoeft niet. Integendeel: negatieve reviews zijn broodnodig om authentiek te zijn, om hoger te scoren in Google én om je klantprocessen op scherp te zetten.

Lees verder

Nieuws
Is er een relatie tussen marketing en de levenscyclus van een bedrijf?

Een volledige groeiontwikkeling van een onderneming verloopt in vier fasen: opstart, uitbouw, hoogconjunctuur en verval. Boeiend aan deze ontwikkeling is de snelheid waarmee in de 21e eeuw ondernemingen doorheen de verschillende groeifasen gaan. In het verleden werd op een korte termijn opstart en uitbouw gerealiseerd en volgde meestal een zeer lange periode van maturiteit en mogelijk verval. Op vandaag is dat andersom: opstart en uitbouw verlopen veel moeilijker (langer), terwijl maturiteit kort is zodat een onderneming sneller in een vervalfase beland waarbij het businessmodel moet geïnnoveerd worden. Het gevolg van deze ontwikkeling is een radicale switch in de manier waarop een bedrijf haar marketingstrategie ontwikkelt.

Lees verder

Marketinginspiratie nodig? Abonneer op onze nieuwsbrief.

Abonneren

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy