Inspiratie

Blog
Negatieve reviews zijn goud waard

De doorsnee ondernemer schiet in een kramp als zijn/haar bedrijf een negatieve recensie of review krijgt op Google of Facebook. Wel: dat hoeft niet. Integendeel: negatieve reviews zijn broodnodig om authentiek te zijn, om hoger te scoren in Google én om je klantprocessen op scherp te zetten.

Lees verder

Blog
Is er een relatie tussen marketing en de levenscyclus van een bedrijf?

Een volledige groeiontwikkeling van een onderneming verloopt in vier fasen: opstart, uitbouw, hoogconjunctuur en verval. Boeiend aan deze ontwikkeling is de snelheid waarmee in de 21e eeuw ondernemingen doorheen de verschillende groeifasen gaan. In het verleden werd op een korte termijn opstart en uitbouw gerealiseerd en volgde meestal een zeer lange periode van maturiteit en mogelijk verval. Op vandaag is dat andersom: opstart en uitbouw verlopen veel moeilijker (langer), terwijl maturiteit kort is zodat een onderneming sneller in een vervalfase beland waarbij het businessmodel moet geïnnoveerd worden. Het gevolg van deze ontwikkeling is een radicale switch in de manier waarop een bedrijf haar marketingstrategie ontwikkelt.

Lees verder

Webinar
Marketing voor de groothandel

Groothandels onderbenutten ontzettend de mogelijkheden die moderne marketing hen biedt. Het gewicht van hun commercieel beleid ligt daardoor teveel op de schouders van verkoop.

Lees verder

Blog
Hoe nieuwe medewerkers aantrekken via marketing of employer branding?

Binnen vele sectoren heerst een ware ‘war for talent’. Veel meer dan het aantrekken van nieuwe klanten schuilt de uitdaging in het aantrekken van nieuwe medewerkers en het behouden van bestaande medewerkers.

Lees verder

Blog
Wat is het verschil tussen copywriting en content marketing?

Nietszeggende verhalen, slordige teksten of gewoonweg tekstfouten zijn onvergeeflijk voor KMO’s die professioneel willen communiceren. Inspirerend schrijven is echter niet voor iedereen weggelegd. Als ondernemer of zaakvoerder van een KMO is het helemaal niet evident om boeiende teksten te schrijven die het hoofd en het hart van de klant raken. Echter: het belang van professionele teksten in marketing is belangrijker dan ooit.

Lees verder

Webinar
Nooit meer omzetverlies

Dit webinar vertrekt van het gegeven dat externe bedreigingen integraal deel uitmaken van ondernemen. Corona, Brexit, een economische crisis, nieuwe wetgeving, milieurampen, terroristische aanslagen, personeelsproblemen, ziekte, ongeval, onhaalbare concurrentie, … ondernemers acteren op een mijnenveld van externe bedreigingen. In dit webinar brengt Peter Desmyttere echter een positieve boodschap: elke onderneming kan zich wapenen  tegen dergelijke externe bedreigingen en kan sterker uit gelijk welke crisis komen. De ervaren docent staaft dat met inspirerende voorbeelden, handige tools en een innovatieve kijk op ondernemen. Dit webinar is een must voor elke ondernemer die nooit meer werkloos wil toekijken door overmacht. Met de aangereikte technieken leg je de basis voor ‘Nooit meer omzetverlies’.

Lees verder

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy