Handige template met 20 cruciale marketingvragen

KMO-strategie in tijden van crisis

“Zet personeel op technische werkloosheid. Schrap niet-essentiële kosten. Stel de terugbetaling van bankleningen uit. Vraag overbruggingskrediet aan.”

De klassieke korte-termijn recepten in crisistijden zijn terug. Ze zijn verstandig en broodnodig voor een KMO die plots getroffen wordt door een externe bedreiging die omzet en rentabiliteit voor maanden onder druk zet. Maar … ze bieden geen enkele garantie dat diezelfde KMO weer opveert wanneer de economie terug aantrekt. 

“Never waste a good crisis”, zei Winston Churchill in aanloop naar het oprichten van de Verenigde Naties kort na de Tweede Wereldoorlog. Deze quote geldt als geen ander voor KMO’s in tijden van Corona-crisis. Want: wat als we de komende jaren een langdurige economische recessie tegemoet gaan? Hoe ‘crisisproof’ is jouw KMO dan?

Met dit strategisch document reiken we je een helpende hand. Ze bevat 20 cruciale strategische vragen voor KMO-zaakvoerders die (1) aanvaarden dat de wereld er straks anders kan/zal uitzien en (2) beseffen dat ‘business as usual’ geen lange-termijn garantie biedt. 

Elke vraag houdt je een spiegel voor. Wat ga jij — als KMO-zaakvoerder — op dit vlak doen om de crisisperiode succesvol door te komen? De som van alle strategische beslissingen wordt straks jouw ‘Corona Survival Strategy’. Stel de zeilen bij, gooi het roer om en … goede vaart!

 

Download de template

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy