Binnen je digitale marketingstrategie voor klanten leg je best eerst de focus op 'gratis' of organische marketing zoals website optimalisatie, SEO, social media marketing of content marketing. Maar wat doe je als nieuw bedrijf, als je een nieuw product zonder historiek lanceert, als je een nieuwe of onbekende markt betreedt of als je aan het begin van een digitaal marketingbeleid staat? Dan kan het enige tijd duren voor organische marketing haar weg binnen je netwerk, doelgroepen of ecosysteem vindt. Wacht dan niet nagelbijtend tot je leads krijgt en start een online advertising campagne op Google of social media.
Betalende marketing via advertising begint waar gratis marketing via content eindigt.
Digitale marketingbureaus (waar de core-business rond advertising draait) mijden meestal het werken voor ondernemers of KMO's omdat ze geen aanzienlijke budgetten willen of kunnen spenderen voor online advertenties. Velen starten het daarom op eigen houtje op, vaak met weinig of middelmatige 'return on investement'. Zonde, want online advertising hoort in het marketingbeleid van quasi elke KMO thuis, op voorwaarde dat ze complementair en aanvullend is op de andere marketingtechnieken. Voor ondernemers en KMO's bieden wij volgende online advertising diensten aan:
Content gerelateerde marketing kost tijd, maar online advertising kost tijd én geld. Het is dus zonder de best op te volgen marketingtechniek op vlak van 'return on investment'. Online ads moeten converteren naar ingevulde contactformulieren, telefoons, downloads, inschrijvingen, demo-aanvragen of gratis trials. Zonder tastbare en bewezen resultaten zijn ze weggegooid geld. Een up-to-date KPI-dashboard met de resultaten van online advertising campagnes mag dus niet ontbreken in een samenwerking met een marketingbureau. Bij ons is dat een evidentie. Bekijk hier een voorbeeld.
Bij elke intrede in een nieuw land of regio zetten we Google Ads, Social Ads en Retargeting Ads in. Dat is ondertussen een no-brainer geworden. Zodra de eerste tractie aanhoudt neemt ons content marketing programma het over.
Carine De Brabander, COO Husky Marketing Planner
Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.
Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn