Maak nieuwe klanten via online advertising

Binnen je digitale marketingstrategie voor klanten leg je best eerst de focus op 'gratis' of organische marketing zoals website optimalisatie, SEO, social media marketing of content marketing. Maar wat doe je als nieuw bedrijf, als je een nieuw product zonder historiek lanceert, als je een nieuwe of onbekende markt betreedt of als je aan het begin van een digitaal marketingbeleid staat? Dan kan het enige tijd duren voor organische marketing haar weg binnen je netwerk, doelgroepen of ecosysteem vindt. Wacht dan niet nagelbijtend tot je leads krijgt en start een online advertising campagne op Google of social media.

Betalende marketing via advertising begint waar gratis marketing via content eindigt.

Wat betekent online advertising voor een KMO?

Digitale marketingbureaus (waar de core-business rond advertising draait) mijden meestal het werken voor ondernemers of KMO's omdat ze geen aanzienlijke budgetten willen of kunnen spenderen voor online advertenties. Velen starten het daarom op eigen houtje op, vaak met weinig of middelmatige 'return on investement'. Zonde, want online advertising hoort in het marketingbeleid van quasi elke KMO thuis, op voorwaarde dat ze complementair en aanvullend is op de andere marketingtechnieken. Voor ondernemers en KMO's bieden wij volgende online advertising diensten aan: 

  • SEA (Search Engine Advertising) via Google Adwords
  • Social ads via Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn of Pinterest
  • Retargeting ads op online media na een bezoek aan de website
  • Display ads 

Hoe meet je de resultaten van online advertising?

Content gerelateerde marketing kost tijd, maar online advertising kost tijd én geld. Het is dus zonder de best op te volgen marketingtechniek op vlak van 'return on investment'. Online ads moeten converteren naar ingevulde contactformulieren, telefoons, downloads, inschrijvingen, demo-aanvragen of gratis trials. Zonder tastbare en bewezen resultaten zijn ze weggegooid geld. Een up-to-date KPI-dashboard met de resultaten van online advertising campagnes mag dus niet ontbreken in een samenwerking met een marketingbureau. Bij ons is dat een evidentie. Bekijk hier een voorbeeld.

Voordelen van online advertising

  • je staat meteen 'hoog in Google' op relevante zoekwoorden en creëert direct traffic naar je website
  • je kan snel een nieuw publiek of een nieuwe markt aanboren zonder netwerk of contacten 
  • de algoritmes van Google en alle sociale media weten als geen ander waar prospects zich bevinden (op basis van hun online gedrag) en richten zich met je advertentie exclusief op hen
  • het is bijzonder aanvullend op content marketing omdat je een publiek bereikt dat je content marketing niet ziet
  • social media algoritmes verkleinen steeds meer de impact van organische posts, social media advertising wordt dan ook dé drijver voor een groei van je community
  • via retargeting kan je de bezoekers aan je website opvolgen als ze geen verdere actie ondernemen
  • je kan producten op je webshop individueel promoten in het hart van je doelgroep

Bij elke intrede in een nieuw land of regio zetten we Google Ads, Social Ads en Retargeting Ads in. Dat is ondertussen een no-brainer geworden. Zodra de eerste tractie aanhoudt neemt ons content marketing programma het over.

Carine De Brabander, COO Husky Marketing Planner

Graag een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.

Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn

Bekijk onze andere diensten

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy