Voor KMO’s schrijven we het marketingplan uit

Een marketingplan beschrijft de strategie waarmee je van prospects klanten maakt en van bestaande klanten ambassadeurs maakt. Maar ook hoe je naambekendheid opbouwt, je positionering versterkt, respons uitlokt en leads genereert. Je marketingplan bundelt alle technieken waarmee je deze doelstellingen gaat behalen. Het is dan ook een belangrijk strategisch document in je onderneming. Zonder marketingstrategie vaart een onderneming blind of leunt ze op versnipperde ad hoc marketingacties die nooit het gewenste resultaat opleveren. 

Voor een schip dat niet weet waar het naartoe gaat, is geen enkele wind de goede.

Seneca

Elke ondernemer of KMO heeft baat bij een marketingplan omdat het ondernemersideeën structureert in een stappenplan dat praktisch en bruikbaar is. Een doe-marketingplan dus. Dan pas is het marketingplan een draaiboek naar succes. Wij bouwen het marketingplan voor klanten aan de hand van volgende strategische elementen:

  • Een SWOT-analyse
  • Het bedrijfsverhaal (merkenbeleid & elevator pitch of koepelverhaal)
  • De aanbodsegmentering
  • Het prijsbeleid
  • De doelgroepsegmentering
  • De verkoopkanalen
  • De positionering
  • Waarden, visie en missie
  • De website
  • SEO (Search Engine Optimization | Website optimalisatie voor Google) 
  • Social media management
  • E-mail marketing
  • Online advertising
  • Netwerking
  • Events
  • Logo & huisstijl

Slaag je er maar niet in om je ideeën te structureren in een krachtige marketingstrategie? Om dat te vertalen naar een concreet marketingplan of stappenplan? Vraag dan hulp aan een extern marketingbureau. Hoe gek dat ook moge klinken, er zijn mensen zoals wij, die tuk zijn op die denkoefening. Die erop kicken om samen met ondernemers de strategische lijnen voor morgen uit te tekenen.

KMO’s hebben echter geen tijd voor academische turven of theoretische modellen. Zij willen concreet en praktisch advies, op maat van de KMO. Zij hebben behoefte aan een draaiboek of plan van aanpak waarmee ze meteen aan de slag kunnen. Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Want wij zitten boordevol marketingkennis, KMO-praktijkervaring en adviezen voor snel resultaat.

Voordelen van een marketingplan

Een marketingplan schrijven is een zware bevalling. Je wordt gedwongen om gedachten te ordenen en prioriteiten te stellen. Maar mét een bonus van formaat! Want je zult gegarandeerd nieuwe verbanden leggen, onontgonnen terreinen ontdekken en ...

  • je onderscheidt ‘nice to have’- van ‘need to have’-activiteiten
  • je reserveert je investeringen voor gecoördineerde acties en wapent zichzelf tegen al te impulsieve beslissingen
  • je bepaalt de haalbaarheid van een project en overtuigt medevennoten of kredietverstrekkers
  • je brengt medewerkers op één lijn met één toekomstvisie
  • je ontdekt nieuwe mogelijkheden en markten
  • je hebt het gedroomde instrument in handen om strategische leveranciers - zoals een copywriter of reclamebureau - te briefen

Na 4 goed voorbereide sessies hebben we een volledig marketingplan ontvangen dat perfect is aangepast aan onze noden en wensen. No-nonsense, visueel mooi afgewerkt en met een duidelijk stappenplan. We kunnen onmiddellijk aan de slag!

Wilfried Geulleaume, Zaakvoerder Recomatics

Graag een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.

Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn

Meer weten over onze andere dienst
Marketing management

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy