Blijf op koers met marketingcoaching

Zit je als ondernemer of KMO-zaakvoerder middenin een strategisch veranderingsproces waarbij je een strategisch klankbord zoekt? Dan is het handig om op regelmatige basis overleg te plegen met een marketingexpert. Die zet mee de lijnen uit, bewaakt de implementatie van je marketingstrategie en geeft een antwoord op concrete marketingvragen zodat je perfect op koers blijft. 

Voor een schip dat niet weet waar het naartoe gaat, is geen enkele wind de goede.

Seneca

Op welke vragen geeft een marketingcoach antwoord?

Een marketingcoach stelt in de eerste plaats de juiste strategische vragen. Maar geeft ook antwoord op gerichte vragen, zoals:

  • Hoe zet ik meetbare doelstellingen?
  • Is mijn verhaal voldoende marktgericht?
  • Breng ik het juiste aanbod naar de markt?
  • Vraag ik de juiste prijs?
  • Richt ik mij tot de juiste klanten?
  • Gebruik ik de juiste distributiekanalen?
  • Is mijn positionering ten opzichte van concurrenten onderscheidend?
  • Straal ik de juiste waarden, visie en missie uit?
  • Is mijn website gebruiksvriendelijk, Google-geoptimaliseerd en resultaatgericht?
  • Haal ik alles uit de mogelijkheden van Google (zowel organisch als betalend)? 
  • Communiceer ik goed op social media?
  • Gebruik ik alle mogelijkheden van moderne e-mail marketing?
  • Zit mijn advertising-strategie goed (zowel print als online)?
  • Bouw ik voldoende aan een netwerk en partners?
  • Hoe haal ik rendement uit events zoals bv. beurzen?
  • Zijn mijn logo, huisstijl en marketingtools professioneel?

Marketingcoaching is ideaal wanneer je een duurzame samenwerking met een marketingadviseur zoekt. Ze is een prima aanvulling na een marketingplan traject, zodat je samen met je coach de vinger aan de pols kunt houden. 

Marketingcoaching is ook aangewezen wanneer het schrijven van een marketingplan geen optie is, bv. binnen een start-up scenario waarbij je strategie nog verschillende richtingen uitschiet. Of wanneer je marketingstrategie wel relatief bepaald is, maar je vragen en uitdagingen zeer uiteenlopend zijn.

Voordelen van marketingcoaching

  • je kampt minder met periodes van twijfel
  • je krijgt gemoedsrust omdat je beslissingen aftoetst aan een expert
  • er is iemand die de juiste (kritische) vragen stelt, waardoor je alert blijft en verkeerde beslissingen vermijd
  • je onderscheid 'nice to have' marketing van 'need to have' marketing
  • je put energie en vertrouwen uit de coachingsessies
  • je krijgt tips en inzichten waar je zelf niet aan dacht
  • je krijgt een helder antwoord op gerichte vragen 

Ik heb de inzet van Peter als warm, betrokken, integer en deskundig ervaren. Hierbij een aanbeveling van mijn kant voor elke ondernemer die in een strategisch veranderingsproces een marketing-klankbord zoekt.

Charlotte Vantomme, Marketing Manager 361°

Peter, ik zou je zeker aanbevelen bij anderen. Heel professioneel en down-to-earth. Geen hoogdravend jargon en tips waar niemand wat aan heeft, in tegendeel: pragmatische aanpak en veel 'food for further thoughts'.

Walter Vanbeveren, Marketing Manager ConTeyor

Nooit gedacht dat ik uiteindelijk de stap zou zetten naar een marketingbureau, ik dacht dat dit enkel voor grote bedrijven weggelegd was. Niets is minder waar, ik heb er enorm veel uit geleerd. Peter heeft mij een heel duidelijk beeld gebracht van wat een goede communicatie moet zijn, en ook heel wat tips gegeven om mensen makkelijker naar mijn site te lokken. Bedankt, ik kan zeker aan de slag hiermee.

Veronique Lecluyse, Zaakvoerder Dieet Lecluyse

Aan te bevelen met ster! Vooraf getwijfeld wat de meerwaarde kon zijn, maar ik moest dit reeds jaren terug gedaan hebben.

Johnny Gouwy, Zaakvoerder Flexur.be

De strategische marketingbegeleiding heeft ons met de neus op de feiten gedrukt. Als tuinaannemer zijn we onderscheidend met tuinkunst en klantbelevenis. Nu is dat laatste ook echt tastbaar geworden in ons bedrijfsbeleid. Een eye-opener!

Tom Joris, Zaakvoerder Jan Joris Tuinarchitectuur

Peter is een expert ter zake, handelt ‘to the point‘, heeft een luisterend oor en geeft gouden raad!

Annick Vandezande, Marketing Manager Uitgeverij De Boeck - Lexalis

De aandacht voor marketing en branding heeft na enkele maanden al een verschil gemaakt, en zal dat ook blijven doen. We krijgen heel wat offerteaanvragen en het orderboek is vrij goed gevuld. Onze samenwerking heeft ons goed gedaan!

Claude Nijs, Zaakvoerder P. Nijs

Graag een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.

Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn

Bekijk onze andere diensten

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy