Scoor hoger in Google via Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Optimization (SEO) is de basis om hoog te scoren in Google op je relevante zoekwoorden. Ze is de gratis variant van SEA (Search Engine Advertising) en tevens een duurzamer alternatief voor de betalende versie. Een hoge score in de zoekresultaten krijg je echter niet zomaar. Je hebt er een technisch geoptimaliseerde website voor nodig, samen met het bewijs aan Google dat jouw website betere en kwalitatievere content (vakgerelateerde inhoud) levert dan de concurrentie. Een hoge score in Google is echter goud waard. Geen enkele marketingactie is zo rendabel als SEO.

Een Google-vriendelijke website is een website die waarde toevoegt aan het internet.

Wat betekent Google-optimalisatie of SEO voor de KMO?

Je website optimaliseren voor Google betekent dat je technische, inhoudelijke en commerciële acties onderneemt die je website hoger doet scoren in de zoekresultaten wanneer prospects 'jouw' zoekwoord(en) ingeven. Het algoritme van Google zal je website een plaats toekennen in de zoekresultaten op basis van een veelheid aan parameters. De belangrijkste parameters waar wij als marketingbureau op werken zijn:

  • Technische optimalisatie zoals bv. propere URL's (domeinnaam extensies), goede metatags en SEO-instellingen (SEO-titel, SEO-url en SEO-beschrijving), laadsnelheid, sitemap, interne links, ...
  • Inhoudelijke optimalisatie zoals bv. SEO-copywriting, Google-vriendelijke nieuwsartikelen, blogs rond de zoekwoorden, specifieke landingspagina's, downloads, video-SEO, ...
  • Commerciële optimalisatie zoals bv. social media betrokkenheid, externe links, gastblogs, ... 

Hoe meet je de resultaten van SEO?

Eenmaal we aan de slag gaan met Google-optimalisatie is de klant gebrand om de vorderingen in de zoekresultaten te zien. Dat is logisch. Wie snel de vorderingen wil zien voert best de zoekopdrachten in binnen een Incognito venster in je browser, zodat Google geen rekening houdt met je zoekhistoriek. Als professioneel marketingbureau hebben wij daar echter specifieke software voor in huis. Die tool houdt voor elk zoekwoord die we optimaliseren de ranking in Google bij binnen een vooraf gedefinieerde regio (provinciaal, nationaal of internationaal). De resultaten hiervan delen we maandelijks met onze klanten en zijn een veel voorkomend agendapunt wanneer we marketing meetings met klanten hebben.

Voordelen van SEO

  • je wordt sneller gevonden via Google op relevante zoekwoorden
  • een hogere ranking in de zoekresultaten levert kwalitatieve leads op
  • eenmaal je hoog scoort in Google heeft dat een duurzaam effect
  • surfers hechten meer geloof aan een hoge organische score in Google dan aan een advertentie in Google
  • scoren in Google heeft een verslavend effect; je wil steeds hoger met steeds meer zoekwoorden
  • via Google Search Console houd je de vinger aan de pols van wat prospects zoeken in Google (de beste behoefte-analyse)
Geert Demuynck, zaakvoerder Frans Demuynck

Graag een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.

Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn