Digitale marketing voor KMO's

Digitale tools en -campagnes zijn broodnodig binnen marketing voor elke KMO. Een Google-geoptimaliseerde, gebruiksvriendelijke en resultaatgerichte website of webshop is de basis voor een goed werkend marketingbeleid binnen een KMO. Zodra hier de basis is gelegd kan werk worden gemaakt van SEO (Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie), de verzamelnaam voor alle technieken waarmee je website of webshop beter scoort als prospects naar je op zoek gaan. Een derde pijler binnen onze digitale marketing aanpak zijn online advertenties, waarbij we gericht adverteren op specifieke doelgroepsegmenten. Tot slot doen we data marketing, waarbij we alle cruciale marketingdata verzamelen in functie van analyse en optimalisatie. 

Digitale marketing is het hart van marketing binnen een KMO.

Welke digitale marketing diensten bieden we aan?

Gespecialiseerde digitale marketingbureaus (waar de core-business rond digital advertising draait) mijden meestal het werken voor KMO's omdat die geen aanzienlijke budgetten willen of kunnen spenderen voor online advertenties. Velen starten het daarom op eigen houtje op, vaak met weinig of middelmatige 'return on investement'. Zonde, want digitale marketing hoort in het marketingbeleid van quasi elke KMO thuis, op voorwaarde dat ze complementair en aanvullend is op de andere marketingtechnieken. Voor ondernemers en KMO's bieden wij volgende digitale marketing diensten aan: 

  • Website: opmaken van een nieuwe website of optimaliseren van een bestaande website (gebruiksvriendelijker en resultaatgerichter)
  • Webshop: opmaken van een nieuwe webshop of optimaliseren van een bestaande webshop (gebruiksvriendelijker en resultaatgerichter)
  • SEO: op basis van zoekwoordenonderzoek gaan we audits, analyses en optimalisatie uitvoeren om de website of webshop hoger te doen scoren op meer relevante zoekwoorden 
  • SEA of Google ads: we lanceren advertentiecampagnes op Google rond je bedrijf, merk, producten, diensten of doelgroepen in functie van het verhogen van leads of resultaten
  • Social ads op Facebook, Instagram, YouTube, ... in functie van meer naambekendheid voor je bedrijf, merk, producten of diensten
  • Data marketing: we verzamelen Marketing KPI's (Key Performance Indicators), alle cijfermateriaal waarmee je de voortgang en het resultaat van je marketinginvestering kan meten

Voordelen van digitale marketing

  • je staat meteen 'hoog in Google' op relevante zoekwoorden en creëert direct traffic naar je website
  • je kan snel een nieuw publiek of een nieuwe markt aanboren zonder netwerk of contacten 
  • de algoritmes van Google en alle sociale media weten als geen ander waar prospects zich bevinden (op basis van hun online gedrag) en richten zich met je advertentie exclusief op hen
  • het is bijzonder aanvullend op content marketing omdat je een publiek bereikt dat je content marketing niet ziet
  • social media algoritmes verkleinen steeds meer de impact van organische posts, social media advertising wordt dan ook dé drijver voor een groei van je community
  • via retargeting kan je de bezoekers aan je website opvolgen als ze geen verdere actie ondernemen
  • je kan producten op je webshop individueel promoten in het hart van je doelgroep

Bij elke intrede in een nieuw land of regio zetten we Google Ads, Social Ads en Retargeting Ads in. Dat is ondertussen een no-brainer geworden. Zodra de eerste tractie aanhoudt neemt ons content marketing programma het over.

Carine De Brabander, COO Husky Marketing Planner

Graag een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.

Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn