Mealius

Eernegem
Fabrikant van maaltijden
Mealius is een nieuw merk van Steen Food Masters, een groothandel in voeding die ook een eigen maaltijdproductie in huis heeft. Daarin produceert ze kant-en-klare maaltijden, geïnspireerd op de mediterraanse keuken. Een verhaal van authentieke maaltijden met unieke smaken, handig op maat verpakt voor de food professional. Na een bijzonder groeitraject wou het management deze business verzelfstandigen en onder een eigen label naar de markt brengen. Ik creëerde de nieuwe merknaam Mealius en schreef het plan-van-aanpak om Mealius naar bestaande en nieuwe doelgroepen stevig in de markt te zetten.

Pepper

Kortrijk
Salesbureau
KMO's besteden té weinig aandacht aan een consistente instroom van nieuwe klanten. Ze hebben er echter vaak niet de knowhow noch de tijd voor. Op basis van deze aanname werd een nieuw salesbureau geboren met de merknaam Pepper en de baseline 'Hot sales leads'. Het bedrijf maakt op 'no cure no pay'-basis voor KMO's afspraken die door het (sales) management kunnen opgevolgd worden. Hot leads dus waarmee je meteen met de prospect aan tafel kan. Ik schreef het marketingplan voor deze innovatieve startup en begeleid hen als bestuurder naar een succesvolle lancering in de markt. Het marketingplan geldt daarbij als ons plan-van-aanpak.

Neves

Ninove
Fabrikant van dressings & maatkasten
Neves is een Belgische fabrikant van dressings, maatkasten en schuifdeuren. Hun klanten zijn professionelen in bouw en renovatie die op zoek zijn naar industrieel maatwerk. Het bedrijf heeft een bijzondere trouwe klantenbasis omdat ze enorm focust op ‘customer loyalty’. Een dergelijke scherpe focus op het ‘servicen’ van de klanten heeft echter een keerzijde, nl. dat er te weinig aandacht uitgaat naar het werven van nieuwe klanten. Samen met het management heb ik een strategie geschreven waarmee we het onderbenutte potentieel in de markt kunnen aanspreken op een wervende manier, met leads en nieuwe omzet als resultaat.

Bakkerij Aernoudt

Gent
Bakkerijgroep met 35 winkels
Bakkerij Aernoudt is een bakkerijgroep met 35 winkels in Oost- en West-Vlaanderen. In een eerste opdracht heb ik samen met het management een visie/missie-oefening gedaan. Het resultaat is een duidelijke visie hoe zij het bedrijf duurzaam en concurrentieel willen positioneren in de toekomst. In een tweede opdracht heb ik het strategisch plan vertaald naar een praktisch marketingplan, samen met de CEO en de marketing manager. Het resultaat is een concreet draaiboek met het bedrijfsverhaal, de communicatie, de campagnes, een gedetailleerde planning én een raamwerk voor het marketingbudget.

Demuynck-Verrax

Sint-Pieters-Leeuw
Groothandel
Demuynck-Verrax is een groothandel in keuken- en tafelmateriaal voor horeca, catering (zoals ziekenhuizen en woonzorgcentra) en kantoor. Ze is in België de grootste speler dankzij 300 merken, meer dan 90.000 producten in portfolio en meer dan 10.000 klanten. Het management vroeg mij om een commercieel plan op te stellen met concrete commerciële projecten die moeten leiden tot meer naambekendheid in de verschillende sectoren en tot een duurzame omzetgroei. We zijn geland op een tiental commerciële projecten, die ik samen met het management en het salesteam zal uitrollen op basis van het commercieel plan.

Valoras

Kortrijk
Fabrikant van keukens en maatkasten
Valoras is een one-stop partner voor keukens en maatkasten in nieuwbouwprojecten. Deze startup speelt in op een verschuiving binnen de vastgoedmarkt waarbij projectontwikkelaars meer effort zullen moeten stoppen in het verkoopbaar maken van een nieuwbouwwoning  of -appartement. Valoras zorgt voor een opwaardering van het patrimonium, met maximalisatie van het rendement en het versnellen van de verkooptijd, met een minimum aan zorgen. Dit heldere verhaal werd, samen met de founders, gedocumenteerd in een marketingplan dat als draaiboek voor de go-to-market werd ingezet.

Flowsnap

Gent
Learning & Development services
Flowsnap is een adviesbureau voor opleidingen en leertrajecten binnen bedrijven. Ze zorgen voor meer rendement op opleidingen en helpen hun klanten om een ‘lerende organisatie’ te worden waar ‘leren en werken’ in een flow gebeurt. Deze voorgaande zinnen komen uit de strategische oefening waarin ik samen met de zaakvoerster het commercieel model (businessmodel) op scherp heb gezet. Het was voor de verschillende doelgroepen immers niet altijd duidelijk wat Flowsnap deed en waar ze voor stond. Het uitgeschreven businessmodel is dan ook een belangrijk strategisch document voor marketingcommunicatie geworden.

RENprojects

Kortrijk
Projectontwikkelaar
RENprojects stond voor Radicaal Energie Neutraal bouwen. Omdat dit binnen projectontwikkeling gemeengoed is geworden, had het bedrijf haar positie als ‘innovatieve projectontwikkelaar’ verloren. Een strategische marketingoefening moest dan ook een nieuw, sterk en onderscheidend verhaal in de markt zetten. Het ‘nieuwe’ RENprojects wordt Re-sign, een projectontwikkelaar die nieuw leven geeft aan authentieke vastgoedprojecten en daarbij inspraak geeft aan de koper. Het marketingplan werd zo volledig geschreven rond een innovatief verhaal dat voortbouwt op hun troeven en dat hen onderscheidt van de vele ‘klassieke’ promotoren.

Middernacht bedden

Sint-Niklaas
Slaapwinkel
Middernacht Bedden heeft een bijzondere historiek in het centrum van Sint-Niklaas. De verhuis naar een nieuwe locatie aan de stadsrand was het moment om de marketingstrategie kritisch tegen het licht te houden en een marketingbeleid in de markt te zetten dat concurrentieel onderscheidend is én aansluit bij de behoeften van de moderne (digitale) consument. Vertrekkende van een hertekend productbeleid (focus op minder merken) en klantenbeleid (meer focus op cross-sell bij bestaande klanten en leads van 40+ klanten) heb ik een communicatiestrategie uitgetekend die zowel digitaal als in de winkel voor succes moet zorgen.

Upflow

Gent
Marketingbureau
Upflow is een full-service marketingbureau met kantoren in Gent en Kortrijk. Zij werken voor KMO’s die meer continuïteit en resultaten in hun marketingbeleid willen, twee probleemstellingen die je op vlak van marketing vaak ziet bij KMO's. Hiervoor bieden ze een team marketingspecialisten aan die marketingprojecten en -campagnes op een multimediale en continue manier in de markt zetten. Het marketingplan heeft de 'brand story' (wij zorgen voor ‘flow’ in je marketing) scherp gezet en bood een antwoord op de vragen 'Hoe trek je nieuwe klanten aan?' en 'Hoe zet je ervaring en expertise onderscheidend in de markt?'.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te bezorgen.Disclaimer & policy