Nomads is een nieuwe uitgeverij die zich focust op het aanbieden van een complete digitale beleving rond roadtrips in Europa. De rol van marketing voor dit project is het uitbouwen van een Europees merk dat haar voet kan zetten naast gevestigde uitgeverijen in de reissector. We hebben als basis een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke webshop gemaakt, waarrond we enkele digitale marketingsatellieten hebben gelanceerd. Een hoge ranking in Google, een grote community op sociale media, een succesvolle e-nieuwsbrief en meerdere partnerships zorgen voor traffic en omzet.
Om snel en efficiënt naamsbekendheid op te bouwen voor deze nieuwe uitgeverij bouwden we één jaar voor de lancering van de webshop een content platform met inspirerende informatie rond de roadtrips die Nomads zou gaan aanbieden. Deze content gingen we vervolgens promoten via Facebook en Instagram, zowel organisch (met posts) als betalend (met advertenties). In de periode voor de lancering bouwden we voor Nomads een community van meer dan 6.000 volgers op Facebook en Instagram samen. Zo creëerden we niet alleen een groot bereik en veel naamsbekendheid, het zorgde ook voor een vliegende start bij de lancering van de webshop.
Hoog scoren in Google op zoekopdrachten die met roadtrips in Europa te maken hebben: het is een superbelangrijke doelstelling voor Nomads. We analyseren en optimaliseren de webshop daarom permanent op vlak van techniek, content en linkbuilding om een autoritaire positie in te nemen in Google. Eén van die technieken is het schrijven van doelgroepgerichte content (zie hieronder), en dit steeds in 4 talen.
Webshops van uitgeverijen blinken meestal niet uit op vlak van gebruiksvriendelijkheid en conversie. De webshop van Nomads is anders. Vanuit een minialistische insteek komen de producten (de reisgidsen) tot hun volle recht wat het winkel- en bestelgemak bevordert. Dat is belangrijk voor een project dat '100% digital driven' is.
Een 100% digitaal gedreven product strategie combineren met een 100% digitaal gedreven marketingstrategie. Het blijkt een gouden combinatie te zijn!
Carine De Brabander, Founder en product manager
Kom eens vrijblijvend praten over jouw verhaal.