Calimero Group is een investeringsgroep die zowel kapitaal als managementbegeleiding aanbiedt voor beloftevolle KMO's. Haar marketing moet het bedrijf een sterke en onderscheidende positie opleveren in de wereld van private equity, groeikapitaal en family offices. We schreven het marketingplan zodat het innovatieve idee vertaald werd naar een tastbaar businessmodel. Daarna fungeerden we als marketingadviseurs en 'supportive marketing agency' bij de uitbouw van het interne marketingteam.
In een periode van 6 à 12 maand na de lancering van de website zijn we aan de slag gegaan met het in de markt zetten van het merk 'Calimero group'. Dat deden we via een multimediale aanpak waar onder andere LinkedIn, pers, SEO rond groeikapitaal en aanwezigheid op een ondernemersevent deel van uitmaakten.
Het branding agency Plug uit Roeselare kreeg de opdracht om een volledige visuele identiteit uit te werken. Tijdens deze oefening hebben we de grafische en visuele resultaten steeds afgetoetst tegenover de strategische lijnen uit het marketingplan. Op deze manier kwamen we samen in een zeer korte tijd tot een logo en huisstijl, een volledig afgewerkte website, basic marketingtools en employer branding content die nodig waren om het concept in de markt te zetten.
Hoe sterk en innovatief een businessidee ook is: als ze niet vertaald wordt naar een krachtige pitch, een heldere dienstverlening, een werkbare doelgroepbeschrijving en een onderscheidende positionering dan blijft het goede idee vaak dode letter. Niet in dit geval hoor. Het marketingplan was een krachtige strategische vertaling en een werkbaar marketing draaiboek om het branding agency en de interne marketeer aan te sturen.
Uit een eerdere ervaring met jullie bureau wist ik dat het marketingplan de perfecte basis is voor het uitrollen van een succesvolle marketingorganisatie.
Gino Lippens, Zaakvoerder
Kom eens vrijblijvend praten over jouw verhaal.